  • 1. Data: 2009-07-13 22:06:01
    Temat: pompy ciepła - mały absurd?
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Tyle sie ostatnio o tym mówi, a mi ciągle wychodzi, że prędzej sie rozleca
    ze starości niz zwróci sie ich montaż.
    Mówie o domu parterowym 120 m2.
    Czy ja sie mylę?

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-07-13 22:28:12
    Temat: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "mirek" <f...@w...pl> wrote in message news:h3gb49$m55$1@news.onet.pl...
    > Tyle sie ostatnio o tym mówi, a mi ciągle wychodzi, że prędzej sie rozleca
    > ze starości niz zwróci sie ich montaż.
    > Mówie o domu parterowym 120 m2.
    > Czy ja sie mylę?

    Mówisz prawdę. Pompa to żadna oszczędność. Kilka dni temu znajomemu spadło
    ciśnienie glikolu w jednym obwodzie rurek, a ma dwa. Jest po gwarancji i
    będzie teraz jazda.

  • 3. Data: 2009-07-14 04:46:17
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Mówisz prawdę. Pompa to żadna oszczędność. Kilka dni temu znajomemu spadło
    > ciśnienie glikolu w jednym obwodzie rurek, a ma dwa. Jest po gwarancji i
    > będzie teraz jazda.

    Owszem gruntowe, ale powietrzne są bardzo opłacalne. Od lat stosujemy je
    przecież w lodówkach i klimatyzacjach itp. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2009-07-14 04:49:19
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Lip, 00:06, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
    > Tyle sie ostatnio o tym mówi, a mi ciągle wychodzi, że prędzej sie rozleca
    > ze starości niz zwróci sie ich montaż.
    > Mówie o domu parterowym 120 m2.
    > Czy ja sie mylę?

    Chcesz wywolac bezsensowna wojne czy dyskutowac powaznie ?

    Jezeli powaznie to zaproponuj do mojego domu *lepsze* ogrzewanie niz
    pompa ciepla. Z mediow mam tylko prad i wode, gazu nie ma i nie
    bedzie :)

    *hint* lepsze nie znaczy tansze, komfort ma tu podstawowe znaczenie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-07-14 04:51:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Lip, 00:28, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    > Mówisz prawdę. Pompa to żadna oszczędność. Kilka dni temu znajomemu spadło
    > ciśnienie glikolu w jednym obwodzie rurek, a ma dwa. Jest po gwarancji i
    > będzie teraz jazda.

    Twoj znajomy ma pecha - tyle setek tysiecy km wodociagow na rurach PE
    funkcjonuje bez zarzutu, a jemu strzelilo, jak to jest ?:) Gdzie Wy
    mieszkacie ze takich partaczy od wszystkich robot macie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-07-14 05:13:08
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> [...]
    > bedzie :)
    >
    > *hint* lepsze nie znaczy tansze, komfort ma tu podstawowe znaczenie.

    Witaj
    IMHO prąd, (piece akumulacyjne, lub podłogówka robiąca za akumulator)
    mniejsze nakłady inwestycyjne, mniejsze ryzyko awarii itp.

    pzdr.
    rafał

  • 7. Data: 2009-07-14 05:31:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 14 Lip, 06:49, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > *hint* lepsze nie znaczy tansze, komfort ma tu podstawowe znaczenie.
    > pozdr.

    Można jeszcze zbudować dom prawdziwie pasywny i pozbyć się w ten
    sposób problemu ogrzewania raz na zawsze...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-07-14 05:34:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr. wrote:

    > Witaj
    > IMHO prąd, (piece akumulacyjne, lub podłogówka robiąca za akumulator)
    > mniejsze nakłady inwestycyjne, mniejsze ryzyko awarii itp.

    wysokie koszty ogrzewania.
    po pierwsze dobre piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem nie są
    tanie.

    podłogówka akumulacyjna to trochę średnie rozwiązanie, po pierwsze trzeba
    zrobić naprawdę gruby kawał betonu żeby ogrzewał dom przez cały dzień, z
    drugiej strony musimy ją solidnei podgrzać w nocy, więc ta podłogówka moze
    byc malo przyjemna w eksploatacji.

  • 9. Data: 2009-07-14 05:46:29
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 14 Lip, 07:34, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > drugiej strony musimy ją solidnei podgrzać w nocy, więc ta podłogówka moze
    > byc malo przyjemna w eksploatacji.- Ukryj cytowany tekst -

    Mówisz z autopsji czy tak się domyślasz? Mnóstwo ludzi których znam ma
    u siebie podłogówkę i grzeje ją w 2 taryfie (najczęściej tak się
    składa że z pompą ciepła) i nie ma problemu z "przyjemnością
    eksploatacji".
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-07-14 06:51:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

> [...]
    > u siebie podłogówkę i grzeje ją w 2 taryfie (najczęściej tak się
    > składa że z pompą ciepła) i nie ma problemu z "przyjemnością

    mówię z teorii i praktyki.

    dom mieszkalny ma określone zapotrzebowanie na energię, aby utrzymać
    założoną temperaturę trzeba w sposób ciągły dostarczać wymaganą ilość
    energii. Jeśli przestaniem ja dostarczać to budynek zacznie się schładzać.
    Aby ciepło zakumulowane w nocy w podłogówce wystarczyło na cały dzień to
    musimy w nocy dostarczyć energie za cały dzień, czyli przegrzać podłogówkę,
    problem można częściowo obejść poprzez zrobienie bardzo grubej płyty
    akumulacyjnej ok 20cm ale wtedy mamy system kompletnie nie regulowany.
    Ponadto płyta akumulacyjna musi być solidnie odizolowana od podłoża.

    Wątpię czy twoi znajomi mają zrobione płyty akumulacyjne, raczej
    przegrzewają zwykła podłogówkę co nie jest zbyt zdrowe.

    dodam jeszcze, że przegrzewanie podłogówki wymaga wyższej temperatury
    zasilania czyli pompa ciepła pracuje mniej sprawnie ale to pikuś, pan pikuś.
    ;-)