  • Data: 2010-09-07 18:13:24
    Temat: Re: posadzki - polewać?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    news:i65alf$6q4$1@inews.gazeta.pl...

    > Dziwne, jak bierzesz partaczy to pewne tak jest, jak weźmiesz sprawdzoną
    > ekipę, to masz duży procent pewności, że
    > a) zrobią dobrze
    > b) jeśli nawet coś idzie nie tak to poprawią.

    Moze jednak poczytaj Kikiego. Generalnie zgadzam sie z tym co piszesz, tyle
    ze problem dotyczy Twojego deprecjonowania rad czy porad na grupie.
    Napisales, ze trzeba spytac ekipy tylko skad nie bedacy w temacie czlowiek
    ma wiedziec, ze ekipa jest sprawdzona i wazniejsze, naprawde fachowa. Moze
    od tyle samo wiedzacego co inwestor sasiada czyli nie wiedzacego nic? Na
    grupie jest milion przykladow spartaczonych robot a Ty jakby probujesz
    udowodnic, ze ci inwestorzy to pewnie idioci tyle, ze korzystajacy w
    wiekszosci z mniej lub bardziej sprawdzonych ekip. Innymi slowy skad
    wiadomo, ze ekipa jest dobra skoro wiekszosc opiniotworczych inwestorow nie
    ma pojecia o budowlance??

    > I to Ci usiłuję wytłumaczyć. To nie jest żadna ciekawostka, po prostu Ci
    > spierdzielili i tyle. To nie jest ani powód by się obrażać na tych którzy
    > twierdzą, że można zrobić żeby nie popękało, ani snuć bezwzględne domysły,
    > że pęka wszystkim, tylko o tym nie wiedzą. Dlatego też radzę zatrudnij
    > fachowca, a nie gościa, który już czwartą posadzkę widział w życiu.

    Zupelnie Cie nie rozumiem. Napisalem Ci, ze dylatacje rozplanowalem sam w
    oparciu o literature fachowa wlasnie dla tego, zeby zaden idiota nic mi nie
    zepsul. Co moze zrobic ekipa zle podczas kladzenia betonu, by mialo to wplyw
    na ew. rysy skurczowe? Posadzka byla zbrojona siatka stalowa i wloknami
    propylenowymi, cement bezpopiolowy, zwir plukany ze wszystkimi frakcjami.
    Czego Twoim zdaniem brakowalo posadzce? Czemu w pomieszczeniu o zarysie
    kwadratu i wielkosci 30m^2 posadzka ma ryse skurczowa, choc wszedzie pisze
    sie, ze takich pomieszczen nie trzeba dzielic? Rysy powstaja w wiekszych
    pomieszczeniach przy przejsciach wszelakich kanalow przez posadzke. Pewnie
    mozna by ich nie robic.
    A co do Twoich sugestii czterech posadzek, to duza firma majaca kilka ekip
    profesjonalnie zajmujaca sie posadzkami od lat, a jakze z polecenia i
    sprawdzojna. Wiec jezeli twierdzisz, ze to nie byla sprawdzona ekipa to tym
    gorzej dla Twoich argumentow.
    Kolejna sprawa, nie obrazam sie na tych ktorzy twierdza, ze nie da sie
    zrobic bez pekniec. Widzialem wiele budow w podobnym czasie moich wielu
    znajomych, posadzki przemyslowe w firmach wykonywane przez profesjonalne
    ekipy i powiem Ci, ze nie widzialem posadzki ktora w mniejszym lub wiekszym
    stopniu nie miala pekniec. Dla tego smiem twierdzic, ze calkowite unikniecie
    pekniec byc moze jest mozliwe, ale na pewno nie takie latwe i nie takie
    oczywiste, ze wiekszosc pekniec nie ma a tylko ja mam. Jak widze jest
    zupelnie odwrotnie. A wiekszosc ktora twierdzi, ze pekniec nie ma
    najprawdopodobniej o tym nie wie, albo ma pomieszczenia nie wieksze jak
    20m^2 w ksztalcie kwadratu.

    > spierniczyli chudziaka, bo miał 8 cm różnicy poziomów w salonie. Jako, że
    > mu się nie spieszyło z budową wylewki stały prawie rok - bez pęknięć. Da
    > się.

    Pewnie ze sie da, wszystko zalezy. Ja mam pewnie ze trzy pekniecia wylacznie
    w duzych pomieszczeniach, gdyby nie ponad 30m^2 to pewnie mialbym podobne
    zdanie.

    > I może się wydać to śmieszne, ale technologia betonu może być na tyle
    > skomplikowana, że internetowe porady mogą uczynić więcej szkody niż
    > pożytku np. weź płukany piasek z rzeki - to nie zawsze jest dobra rada.

    No tak, ale o czym mamy dyskutowac? Pewnie wiekszosc tematow grupy dotyczy
    jakichs rad. Oczywisie, ze nalezy wazyc rady i nie warto opierac sie na
    jednej opini, ale zeby tak awansem kogos deprecjonowac to nie jest fajne.
    Zawsze mozesz sie nie zgodzic i wyrazic wlasny poglad dla pozytku ogolu.

    Pozdro.. TK