    Date: Tue, 20 Sep 2011 22:31:58 +0200
    From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: powieszenie umywalki na scianie z g-k

    W dniu 2011-09-20 12:32, Jackare pisze:
    > Można jak najbardziej i też nie musi to być przykręcane. Można użyć
    > kleju montażowego, silikonu szklarskiego lub choćby kleju guma-metal
    > (taki zmodyfikowany butapren).
    > Najlepiej skleic to i do płyty i do profili, ale tak by jednak główną
    Genialny pomysl "kleic" butaprenem albo silikonem plyte do profilu C i
    to po bokach jeszcze...
    Ehh...
    Do Jackare:
    Duzo klejow montazowych wykonuje sie np z kauczuku neoprenowego ktory
    paruje caly czas i po nawet juz 5 latach potrafi cos odpasc jak np
    listwy wykonczeniowe wiec sredni pomysl do plytek na kilkanascie lat.
    Silikon powoduje korozje metalu wiec mozliwe ze delikatny ocynk na
    profilu szlag by trafil i po paru latach w nawet malej wilgoci profile
    zamieniaja sie w rdzawa papke.
    O butaprenie juz nie wspomne bo to kiepski zart w tym zastosowaniu (to
    klej kontaktowy!)...

    Do Macka.
    Nie sluchaj takich wynalazkow.
    Zamiast maziania jakimis cudownymi klejami/silikonami dla niedzielnych
    majsterkowiczow wystarczy ze zapewnisz dosc duza powierzchnie plyty
    wzmacniajacej plecy plyty GK pod umywalka.
    Plyta (OSB, wiorowa sredni pomysl bo nie lubi wilgoci, sklejka, etc)
    obowiazkowo wypelniajaca wrecz na wcisk cala przestrzen pomiedzy
    profilami pionowymi.
    Taki kawalek plyty powinien byc umocowany do profili pionowych (i
    poziomych jak masz je w tym miejscu) za pomoca katownikow - moze byc
    kawalek profilu dzieki czemu obciazenie bedzie rownomierniej przenoszone
    na element konstrukcyjny jakim jest profil.
    Z racj ze sruby pod umywalke przenosza dosc duze sily wyrywajace grubosc
    plyty moze nie byc wystarczajaca zeby poprawnie zamocowac tam jakies
    nakretki, etc.
    Warto wiec zrobic cos w rodzaju ponizszej kanapki:
    +-+-+
    | | |
    |p|p|
    |l|l|
    |y|y|+----
    |t|t|| Kawalek profilu (najlepiej UA oscieznicowy)
    |a|a||
    | | ||
    +-+-++| |
    otwor | | Nakretka (ja sobie mozesz przykleic ;D)
    +-+-++| |
    | | ||
    |G|S|
    |K|B|
    | | |
    +-+-+

    Metalowy profil rozklada punktowo dzialajace sily na wieksza
    powierzchnie, plyta OSB na jeszcze wieksza powierzchnie, itd...
    W powyzszym rozwiazaniu nie ma mozliwosci zeby cos Ci pekalo z drugiej
    strony.
    Jak zauwazyles nie obejdzie sie bez "odkrywki" jak ladnie zauwazyl
    kolega powyzej. Wycieta plyte mozna z powrotem zalozyc uzywajac kawalkow
    profili (C, CD, etc...). Zeby bylo bez sladu i nie pekalo w tym miejscu
    zostaw szczeline okolo 2mm i zfazuj dobrze krawedzie i na to nie siatka
    a flizelina albo papier.
    I voila...

    Artur Lew