  • Data: 2011-09-20 22:56:09
    Temat: Re: powieszenie umywalki na scianie z g-k
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4e78f843$0$3487$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ehh...
    > Do Jackare:
    > Duzo klejow montazowych wykonuje sie np z kauczuku neoprenowego ktory
    > paruje caly czas i po nawet juz 5 latach potrafi cos odpasc jak np
    > listwy wykonczeniowe wiec sredni pomysl do plytek na kilkanascie lat.
    > Silikon powoduje korozje metalu wiec mozliwe ze delikatny ocynk na
    > profilu szlag by trafil i po paru latach w nawet malej wilgoci profile
    > zamieniaja sie w rdzawa papke.
    > O butaprenie juz nie wspomne bo to kiepski zart w tym zastosowaniu (to
    > klej kontaktowy!)...

    Niestety nie wgłębiam się w strukturę chemiczną tych klejów ograniczając się
    do zakresu zastosowań podanego przez producentów na opakowaniu.
    Co do silikonu i "butaprenu" pozwoliłem sobie polecić silikon szklarski i
    klej guma-metal nazwany przeze mnie butaprenem na podstawie odczuć
    zapachowych.
    Silikon szklarski który wg producenta może być stosowany do klejenia i
    wklejania szyb i luster - nie przypuszczałem że może powodować przspieszoną
    korozję metalu. Stosowałem go w bardzo wielu przypadkach i póki co szkód nie
    było.
    Klej guma-metal prod dragona także stosowałem wielokrotnie do sklejania gumy
    z metalem i poleciłem go ze względu na dobre wiązanie z metalem właśnie.
    Póki co bez szkód na przestrzeni ponad 2 lat
    Oczywiście nie mam doświadczeń eksploatacyjnych i obserwacji długoletnich ze
    skutków stosowania tych lepiszczy.

    Co mogę polecić dodatkowo autorowi wątku to oprócz wzmocnienia samej ściany,
    także przyklejenie za pomocą dobrego silikonu sanitarnego (np Max lub Gebo)
    umywalki do ściany. Pozwoli to na rozłożenie obciążenia nie tylko na śruby
    ale i na ścianę. Silikony te trzymają tak mocno, że po związaniu można śruby
    odręcić i umywalka nie dość że będzie się trzymać, to jej oderwanie od
    ściany będzie bardzo trudne lub niemożliwe bez odcięcia silikonu.