  • Data: 2009-03-06 15:22:29
    Temat: Re: prama przesuwna
    Od: "kiki" <s...@s...ss> szukaj wiadomości tego autora

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gore3f$as0$1@news.onet.pl...
    >W najbkliższych dniach będe robił fundament pod ogrodzenie i brame
    >przesuwną.
    > Mam w zwiazku z tym pytanie: czy w miejscach gdzie będa wózki od bramy
    > powinienem już zabetonować sruby/kotwy czy coś w tym stylu, czy moge wózki
    > przykręcic pózniej jakimiś kotwami do fundamentu.
    > Czy rozstawy śrub we wózkach są standardowe czy każdy ma inny. Bo jeśli
    > standardowe to moge teraz zabetonować po cztery zagwintowane pęty do
    > których pózniej przykreciłbym wózki.
    > Czy trafiliście w necie na jakąś strone o mocowaniach bram przesuwnych.

    Mnie właśnie robią bramy. Miałem wbetonowane wózki od jednego wykonawcy.
    Zespawał mi takie zestawy śrub ale później chciał mnie związać własnymi
    rozwiązaniami i wziąć 2x tyle co inni wiec zostały 4 śruby a 4 dalsze
    musieli dostawić na kotwach.
    Chyba nie martw sie i wylej tylko przeciwwagę ten betonowy klocek, a
    instalator sam zamontuje kotwy. Oni je wklejają dodatkowo na klej do betonu.
    Rozstawy śrub zależą od rodzaju wózków i ilość śrub 3 -4 lub więcej.
    Wylej beton i się nie martw. Daj rurkę do kabli od zasilania, sterowania
    przewodowego z domu i czujek bariery podczerwieni tak żebyś przeciągnął je
    przez beton i tyle.

    Rozstaw wózków czym większy tym lepszy ale wyjdzie tylko określony
    maksymalny w zależności ile masz miejsca na tył bramy i jakie masz światło.
    czym wiekszy rozstaw to mniejsze opory na rolkach.