    From: "Amir" <S...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Date: Mon, 21 Mar 2011 15:22:43 +0100

    > I bardzo dobrze. Sam chciałbym tak mieć. Tylko, że wątkotwórca zastosował
    > podłogówkę łącznie z dość dużymi grzejnikami. Wiem, że stosuje się albo to
    > albo to. Niektórzy rezerwowo wieszają mały grzejniczek. On powiesił
    > pełnowymiarowe grzejniki i chce je wykorzystywać równolegle z podłogówką.
    > Stąd problemy. Jeśli podłogówka dostarcza 100 % energii, to grzejniki
    > powinny być stale wyłączone. Zmienia to warunki hydrauliczne i pompa
    > niepotrzebnie pobiera tyle energii. Zresztą - jak sprawdzałem, to aż tak
    > dużej pompy to on nie ma. Nie powinno być aż takich problemów. I
> [...]

    Zamówiem dzięki jednej z Waszych radą pompkę elektroniczną

    http://allegro.pl/wilo-stratos-pico-25-1-6-pompa-ele
    ktroniczna-1-i1502522852.html

    myślę, że wraz z tą pompą skończą się problemy buczących grzejników, gdyż
    po prostu ogranicze jej moc.

    Na lato mam zamiar podgrzewac drabinki w łazienkach oraz wodę z bojlera,
    Pompa 60tka Grundfosa, która obecnie posiadam jest za duża (po odkręceniu
    wszystkich grzejników nic nie buczy), pompa elektroniczna ma możliwośc
    regulacji mocy, przy okazji ograniczająć zużycie energii, mam nadzieje tak
    więc buczenie powinno zniknąc całkowicie.

    Wszystko wykona ten sam instalator, który stwierdził również, że przyczną
    jest zbyt mocna pompa,
    jego propozycja była założenie 40tki zwykłej, zdecydowałem się jednak na
    elektroniczą,
    stwierdził, ze to lepsze rozwiązanie, niestety droższe.

    pozdrawiam

    AT