  • Data: 2011-03-21 21:25:08
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-21 21:39, Kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > "Ze względu na fakt, iż zawór termostatyczny z głowicą działa na zasadzie
    > "otwórz - zamknij", utrzymując zadaną temperaturę w zależności od rosnącej
    > lub malejącej temperatury otoczenia"
    > Gdzies doczytaem że grzybek zamyka głowicę w czasie ok 6 sekund.

    Ja ci piszę jakie mam doświadczenia z zaworami termostatycznymi. Grzybek
    działa mechanicznie. Wciska go tłoczek z drugiej strony - a tłoczek
    działa LINIOWO (mechanicznie), co oznacza, że nie ma tam układu
    scalonego, który NIELINIOWO po przekroczeniu jakiejś wartości
    temperatury (napięcia) np. zewrze jakiś kontakt i odłączy sprężynę.

    Nie jest to też zawór, który reguluje temperaturę w grzejniku tylko
    zmniejsza przepływ. Skok grzybka jest mały, więc zakres zmniejszania
    jest nieduży - ale jednak jest.

    M.