    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problem z instalacją CO - buczenie w grzejnikach
    Date: Thu, 17 Mar 2011 17:52:09 +0100

    Amir wrote:

    > Jak zakręce grzejniki całkowice na piętrze, następnie po kilku dniach
    > odkręce
    > to czasami częśc grzejniak jest zimna (Zapowietrzona)
    >
    > Czy to faktycznie normalne, poprzez wytwarzanie się podciśnienia?
    > tak stwierdził instalator CO.
    > Dom na poddasze bardzo dobrze ocieplne obecnie nie ma potrzeby
    > włączac po prostu
    > grzejników na piętrze (poddaszu)

    niestety ale układ otwarty zrobiony w technologii cienkich rur lubi się
    zapowietrzać w strefie która jest blisko naczynia wzbiorczego (piętro).
    Układy otwarty najlepiej sie sprawdzały w starych systemach grawitacyjnych.

    Robienie współczesnej instalacji w systemie otwartym nie jest najbardziej
    mądrym rozwiązaniem, u mojego jednego klienta wszystkie grzejniki chodziły
    OK za wyjątkiem wysokiego grzejnika łązienkowego kóry sie notorycznie
    zapowietrzał od góry.