  • Data: 2013-06-25 12:47:12
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Bolko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Z mojej strony:
    1) schody - jak byłem w USA to tam wszędzie schody na
    górę robili przy ścianach zewnętrznych.
    Jeśli to dom z użytkowym poddaszem może warto tak pokombinować
    żeby schody były przy ścianach zewnętrznych.
    Dlaczego ?
    Bo dzięki temu zamiast "normalnej" klatki schodowej
    masz "normalne" pomieszczenia.
    Wg mnie szkoda wysokiego sufitu na schody-wiem- nie zawsze się da.

    2) Kuchnia ja zamiast C zrobiłbym dwie równoległe linie. Sam tak mam.
    I zwęził odległość pomiędzy szafkami do ~1,2m.
    ( Większa sypiżarnia- podoba mi się pomysł Ergiego ze drzwiami )
    Poza tym:
    Strasznie daleko od płyty grzewczej do stołu jadalenego.
    Przesunąć drzwi na taras bliżej zlewu - grill łatwiej zorganizować.
    Zastanowiłbym się na likwidacją półwyspu duże koszty a po co?
    Zlew pod oknem trzeba pamiętać o : ochlapane szyby + problem z otwieraniem/umyciem
    okna
    Warto pamiętać o zasadzie suma odległości pomiędzy
    Zlewem+Kuchnia+Lodówka większa niż 3,6metra i mniejsza niż 6,5 metra

    3) Odwodnienie liniowe w grażu a nie przy drzwiach

    ps sorry za kolejnego posta ale coś mi się pochrzniło