  • Data: 2012-07-12 14:15:53
    Temat: Re: projekt wentylacji mechanicznej do krytyki
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Damian G" <d...@u...gmail.com> napisał w wiadomości
    news:d7n2d9-9ih.ln1@pcpkowalski.telecom.comarch...
    > Parter:
    > * Brak wyciągu w wiatrołapie (buty, mokre kurtki!) - dodać, albo przesunąć
    > z holu.

    Nie wiem jeszcze, być może dam w wiatrołapie.

    > * Brak wentylacji spiżarni!?

    Tak, nie ma wentylacji w spiżarni. Zastanawiam się czy jest sens. Gdyby była
    tylko grawitacyjna, to spiżarnia też nie byłaby wentylowana.

    > * W łazience dać wyciąg nie nad prysznicem tylko w drugim rogu.

    Czemu nad prysznicem nie? Będzie wciągał parę. Być może wykorzystam
    istniejący kanał wentylacji grawitacyjnej i będzie wtedy kratka/anemostat w
    kominie.

    > * Co z wentylacją garażu i pom. gosp. - grawitacyjna?

    W garażu nie będzie wcale, a w pomieszczeniu gospodarczym będzie
    grawitacyjna.

    > Poddasze:
    > * Brak wyciągu w garderobie! Dodać (zrównoważony z tym w sypialni). Wtedy
    > w sypialni mogą być drzwi pełne bez szczelin/otworów wentylacyjnych.

    Najchętniej odpuściłbym wentylowanie garderoby. Jest sens? Przecież tam się
    przebywa sporadycznie.

    > * Wyciąg w łazience dałbym nie nad prysznicem lecz po przekątnej przy
    > oknie.

    Przy oknie to się nie da, bo tam jest skos. Ale faktycznie mogę się odsunąć
    od drzwi.

    > * W sypialniach nawiewy nie centralnie ale najdalej od od drzwi i blisko
    > okien szczytowych, ale nie w pobliżu łóżek.

    Ok, tak zrobię.

    > * Zastanowiłbym się nad wyciągiem w holu - czy jest potrzebny, ew. by był
    > wyraźnie mniejszy niż w łazience.

    Zlikwidować go i zrobić jeden w łazience i jeden w garderobie? To już chyba
    lepiej jest tak jak teraz...

    > Zasada jest prosta: albo w pomieszczeniu jest nawiew, albo wywiew, albo
    > jest przechodnie między pomieszczeniami z nawiewem i wywiewem.
    > U ciebie garderoba, spiżarnia i wiatrołap nie spełniają tego warunku.

    Jedynie co do wiatrołapu mocniej się zastanawiam czy dać wyciąg. Spiżarnia i
    garderoba chyba niekoniecznie.

    Dzięki za opinię.