  • Data: 2012-03-25 21:40:22
    Temat: Re: przebudowa starego domu
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem bliski końca remontu 40 letniego domu piętrowego.

    > 1. czy skuwać całe tynki wewnętrzne?

    Jeśli nie ma potrzeby to nie.
    U mnie trzeba było skuć tynki w:
    - przedpokojach - bo mają po 5 m2 powierzchni a jest tam po 5 drzwi i po
    ich wymianie nie zostało wiele starych tynków. Tynkarz kazał resztę
    skuć, żeby dobrze zrobić a nie kombinować.

    - łazienkach - bo odparzony.

    - na klatce schodowej - popękany i odparzony na większości ścian,

    - 1 i 2/3 ściany w kuchni - po wymianie drzwi, zamurowaniu drugich
    drzwi, wymianie instalacji i zbiciu kafelek na ścianie niewiele starego
    tynku zostało więc też został skuty.

    - za wszystkimi kaloryferami - jakoś tak to jest, że tynk za
    kaloryferami po latach odpada i trzeba zrobić nowy. Nawet nie trzeba
    było go skuwać. Po demontażu starych kaloryferów tynk zszedł ręcznie.
    Aha. Na jednej kondygnacji miałem kaloryfery we wnękach więc jeszcze
    trzeba było je zamurować i dopiero zatynkować.

    Kazek