  • Data: 2009-07-20 13:23:34
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: "kiki" <c...@v...ts> szukaj wiadomości tego autora

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:h41d44$nc5$1@news.onet.pl...
    > Ostatnie kilka dni u nas padały ulewne deszcze. Najstarsi kaszubi takich
    > nie pamietają.
    > I tak sobie podczas tych deszczów ogladałem mój domek.
    > Dobry dach to podstawa;))
    > I nie nie pisze tego w sensie szczelności pokrycia.
    > Ja mam dach kopertowy z dosyć daleko wysunietymi okapami z każdej strony.
    > Okapy wystają poza obrys budynku tak chyba z metr.
    > I jest to super sprawa. Deszcze padały obfita a teren wokół domu suchutki.
    > Praktycznie żadna opaska nie potrzebna dookoła chałupy.

    Też tak myślę sobie, że kolejny dom bym zrobił z większymi okapami.
    Mam jeszcze drugie przemyślenie. Rynny jeszcze szersze by sie przydały żeby
    szaleńczo płynąca woda nie odbijała się. Był moment, ze napływ był tak
    ogromny, że woda przelewała sie jak po skoczni narciarskiej. I wcale nie
    było to spowodowane małą wydajnością odbiierania wody ale "ciśnieniem"
    napierającego strumienia.
    Jak komuś przyjdzie do głowy zmniejszać rynny, bo taniej to niech się
    zastanowi 5 razy.
    U mnie by sie przydały o numer wieksze w kilku miejscach właśnie ze względu
    na to ciśnienie.