    From: "Marex" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: przesunięcie płotu
    Date: Mon, 16 May 2011 11:47:52 +0000 (UTC)

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > błąd?
    >
    > płot powstał 17 lat temu, jest bardzo prawdopodobne że granica została
    > wyznaczona sporo wcześniej, jeśli da się tego dowieść dokumentami lub
    > dowodami świadków to sąsiad może się iść wypałować ze swoim pozwem.
    > Wystarczy dowieść że 3 lata wcześniej pas ziemi też był częścią tej
    działki
    > a nie działki sąsiada ba wystarczy że kolega dowiedzie w sądzie że od
    zawsze
    > jego rodzina używała tego pasa ziemi i już mamy sprawę o zasiedzenie
    Hola, hola! nie rób czytajacym wody z mózgu! Skąd tte dodatkowe 3 lata i
    na co one starczają-wg Ciebie?. Przecież w wadliwie postawionmym płocie nie
    przyjmie sąd dobrej wiary. Tylko zła wiara może wchodzic w grę - a to
    dzisiaj 30 lat. Oczywiscie w tym przypadku bieg zasiedzenia liczyłby się od
    czasu(wieku) postawienia ogrodzenia jako objecia pasa gruntu w posiadanie
    samoistne. Brakuje wiec lat na zasiedzenie. Nie takie łatwe jest wygranie
    sprawy o zasiedzenie, jak tu czytam. Lepiej poradzić się prawnika, pokazujac
    mu dokumenty i dokładnie stan faktyczny. My tu na grupie tego nie znamy , a
    niektórzy łatwo wydają osady. Dla wystapienia o zasiedzenie ( w złej wierze-
    przyp.m.wł.) Kris mógłby wystąpić, jezeli udowodni, że posiadał pas ziemii
    już ponad 30 lat temu.
    Pozdrawia~M
    Geodeta 17 lat temu mógł w sumei potwierdzić pomiarem zwyczajową