    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przeterminowane kleje do plytek
    Date: Wed, 3 Nov 2010 09:26:54 -0700 (PDT)

    On 3 Lis, 16:41, Michał Gut <m...@w...pl>
    wrote:
    > witam, mam nie wykorzystane kilka worków z klejem do ceramiki.
    > przeterminowane ze 2 miesiace.
    > pytanie: czy to sie nadaje do uzytku jeszcze (skladowane w cieple w domu)?
    > ile ew taki produkt moze lezec zanim zacznie tracic wlasciwosci?
    >
    > jesli nie nadaje sie do klejenia plytek to pytanie czy stare zaprawy klejowe
    > do styropianu, plytek itd nadaja sie do zrobienia wylewki po wykutej dziurze
    > w podlodze (wymiana rury z woda pod podloga:/ wylewka betonowa wykuta do
    > ziemi) ?

    Jesli mieszanki sa sypkie tak jak nowe to nie powinno byc problemu.
    Zazwyczaj takie mieszanki naciagaja wilgocia i worek z zewnatrz
    twardnieje. Czesc zaprawy jest ok (ta sypka) ale czesc jest juz troche
    powiązana (te grudki). Moze byc tak ze po dobrym wymieszaniu
    dostaniesz zwykla dobra zaprawe ale moze byc tak ze bedzie miala slabe
    wlasciwosci dotyczace przyczepnosci do powierzchni.

    Kleje do plytek sa dosyc slabe w porownaniu do betonu wiec jesli
    chcesz je wykorzystac do zalania jakiegos niekrytycznego zasobu to ok.
    Ale maja dosyc duza zmiane objetosci i ja jak kiedys zalalem grubo
    klejem dziure to sie po jakims czasie popekalo i wykruszylo. Nie
    pamietam jaki to klej byl.