    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przylacze kominka wolnostojacego
    Date: Mon, 04 Feb 2013 13:16:07 +0100

    Joł PanuAdolu! ;)

    PanAdol napisał(a):
    > Mam taki komin i chce wykonac przylacze kominka wolonostojacego (kozy)
    > tak jak narysowalem na rysunku :
    > https://picasaweb.google.com/114414994408758743878/4
    Lutego2013PrzylaczeKominka#5841043581010233490
    > Kominek jest maly 6kw. Jako ze dziewczynie nie podoba sie podlaczenie od
    > gory z widoczna rura ma byc z boku - tak jak narysowalem.

    A do czego ma być ta koza? Jak do ogrzewania, to zdecydowanie lepiej
    byloby, aby rura byla odkryta.
    Rozumiem, ze planowana koza jest z tych nowoczesnych, co to nie mozna
    sie o nia poparzyc? W takim razie zdecydowana wiekszosc ciepla bedzie
    uciekac razem ze spalinami zabudowanym (odizolowanym) kanalem do komina.
    Aby koza dobrze grzala, powinna miec jak najdluzszy przewod stalowy nie
    zakryty. Bo tak naprawde bedziesz grzal wlasnie ta rułą. ;)
    Podstawy mojej opinii? 9 lat wyłącznego ogrzewania kozami. :)

    > Komin mam ceramiczny 160mm (wysokosc -okolo 11-12m)
    > przylacze w kominie zrobione jest na wysokosci 1820mm.
    > W kominku jest przylacze tylne o srednicy 150mm
    > na wysokosci 770mm.

    Wlasnie po to robilo sie wloty do komina pod samym sufitem, aby w
    pomieszczeniu jak najwiekszy odcinek rury przyłączeniowej miał szansę
    działać jako grzejnik.

    No, chyba że zamierzasz zabudować w tej zabudowie masowy akumulator
    ciepła. To już się nie wypowiem :)
    Tak, czy siak - powodzenia i pozdrowienia :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza