  • 1. Data: 2013-02-04 11:50:36
    Temat: przylacze kominka wolnostojacego
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witam
    Mam taki komin i chce wykonac przylacze kominka wolonostojacego (kozy) tak
    jak narysowalem na rysunku :
    https://picasaweb.google.com/114414994408758743878/4
    Lutego2013PrzylaczeKominka#5841043581010233490

    Kominek jest maly 6kw. Jako ze dziewczynie nie podoba sie podlaczenie od
    gory z widoczna rura ma byc z boku - tak jak narysowalem.
    Komin mam ceramiczny 160mm (wysokosc -okolo 11-12m)
    przylacze w kominie zrobione jest na wysokosci 1820mm.
    W kominku jest przylacze tylne o srednicy 150mm
    na wysokosci 770mm.
    Nie chcialem robic nowego przylacza na tej wysokosci - gdyz nie da rady
    zrobic tak nisko - na tej wysokosci mam wyczystke

    Tak jak na zdjeciu rure pionowa i te 2 kolana chce zabudowac z plyty kg
    zaroodpornej

    Zakupilem juz redukcje do komina ceramicznego (z uszczelnieiem ze sznura) z
    160mm na 150 i regulowane kolana

    Pytanie :
    1.czy te 3 kolana za bardzo nie oslabia ciagu ?
    Kominek duzej mocy nie ma a komin dosc wysoki.
    Ewentualnie te 2 kolana w zabudowie moge nie robic na 90st tylko przestawie
    kolana i ciut pod katem dam

    2. w jakiej odleglosci dac zabudowe plyt od rur przylacza ?

    3. Baaardzo pasowaloby schowac w tej samej zabudowie rurke od odkurzacza
    centralnego 50mm ktory bedzie pod schodami. Sa to rurki z pcv - specjalne do
    otkurzacza - dosc trwale. Czy nie bedzie tam za duzej temp dla niej ? jak ja
    dobrze odizolowac ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-04 12:02:12
    Temat: Re: przylacze kominka wolnostojacego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PanAdol" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pytanie :
    > 1.czy te 3 kolana za bardzo nie oslabia ciagu ?
    > Kominek duzej mocy nie ma a komin dosc wysoki.

    Ja tam widzę dwa kolana :-)
    A że komin wysoki to dobrze z ciągiem w trakcie palenia nie będzie żadnego
    problemu.

    > Ewentualnie te 2 kolana w zabudowie moge nie robic na 90st tylko
    > przestawie kolana i ciut pod katem dam

    Zawsze lepsze są łagodne łuki, ale IMO w tym przypadku ciąg będzie
    wystarczająco dobry.

    > 2. w jakiej odleglosci dac zabudowe plyt od rur przylacza ?

    To zależy od grubości izolacji. Tam nie musi być dodatkowej przestrzeni.
    Minimalne wymiary to rura + izolacja.

> [...]
    > do otkurzacza - dosc trwale. Czy nie bedzie tam za duzej temp dla niej ?

    Jak dobrze odizolujesz to nie będzie :-)
    Inna kwestia co znaczy dobrze. Nie wiem, czy pojawiło się coś lepszego w
    ostatnich latach, ale dawniej to się dawało wełnę mineralną. Istotne jest to
    aby ta izolacja była bardzo szczelna, bo jak gdzieś zostanie szpara to
    będzie ciepło uciekało do tej zabudowy i będzie pękać na skutek zmian
    temperatury.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-02-04 12:38:31
    Od: krak <k...@o...pl>

    Zauważ, że nie będziesz mógł wyczyścić tego kawałka przewodu dymowego

  • 4. Data: 2013-02-04 12:43:37
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2013 11:50, PanAdol pisze:
> [...]
    > centralnego 50mm ktory bedzie pod schodami. Sa to rurki z pcv -
    > specjalne do otkurzacza - dosc trwale. Czy nie bedzie tam za duzej temp

    Rura od kozy to dodatkowy promiennik ciepła jeżeli z tego zrezygnujesz
    to ciepło oddasz w komin.

    Jak już musisz zabudować to rozważ zrobienia z tej przestrzeni coś w
    stylu pieca rzymskiego (Hypokausta).

    Przy zabudowie płytą należało by wykonać komorę z przepływem powietrza
    bo inaczej ciśnienie może to rozwalić.

    Na twoim miejscu rozważyłbym wykonanie tej komory - dostawki i ściany za
    kozą z cegły szamotowej. Pewnie jakieś ozdobne cegły szamotowe znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2013-02-04 12:44:55
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2013 12:38, krak pisze:
    > Zauważ, że nie będziesz mógł wyczyścić tego kawałka przewodu dymowego
    W tym kawału będzie hulał ogień raczej nie będzie problemu.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 6. Data: 2013-02-04 13:16:07
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Joł PanuAdolu! ;)

    PanAdol napisał(a):
> [...]
    > Kominek jest maly 6kw. Jako ze dziewczynie nie podoba sie podlaczenie od
    > gory z widoczna rura ma byc z boku - tak jak narysowalem.

    A do czego ma być ta koza? Jak do ogrzewania, to zdecydowanie lepiej
    byloby, aby rura byla odkryta.
    Rozumiem, ze planowana koza jest z tych nowoczesnych, co to nie mozna
    sie o nia poparzyc? W takim razie zdecydowana wiekszosc ciepla bedzie
    uciekac razem ze spalinami zabudowanym (odizolowanym) kanalem do komina.
    Aby koza dobrze grzala, powinna miec jak najdluzszy przewod stalowy nie
    zakryty. Bo tak naprawde bedziesz grzal wlasnie ta rułą. ;)
    Podstawy mojej opinii? 9 lat wyłącznego ogrzewania kozami. :)

    > Komin mam ceramiczny 160mm (wysokosc -okolo 11-12m)
    > przylacze w kominie zrobione jest na wysokosci 1820mm.
    > W kominku jest przylacze tylne o srednicy 150mm
    > na wysokosci 770mm.

    Wlasnie po to robilo sie wloty do komina pod samym sufitem, aby w
    pomieszczeniu jak najwiekszy odcinek rury przyłączeniowej miał szansę
    działać jako grzejnik.

    No, chyba że zamierzasz zabudować w tej zabudowie masowy akumulator
    ciepła. To już się nie wypowiem :)
    Tak, czy siak - powodzenia i pozdrowienia :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 7. Data: 2013-02-04 18:31:08
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Czesc ! :)
    > No, chyba że zamierzasz zabudować w tej zabudowie masowy akumulator
    > ciepła. To już się nie wypowiem :)
    Dzieki za podpowiedzi. Po przemysleniach i rozmowach mysle zeby zrobic jak
    mowicie :
    - odizolowac rure od komina plyta kominkowa (krzemianowo wapniowa)
    - z tego samej plyty zrobie zabudowe rury kominowej i zrobie w miejscach
    gdzie sa kolana kratki wentylacyjne
    Dzieki temu
    - bede mial dostep do wyczystek w tych kolanach
    - obnize temp
    - zwieksze sprawnosc

    Mysle czy nie dac moze nawet wentylatora w srodek ale to juz moze przesada ?
    :)