  • Data: 2010-12-09 13:23:39
    Temat: Re: ptaszki, ptaki, ptaszyska
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 9 Dec 2010 09:47:05 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Raptem kilka tygodni temu podczas spożywania posiłku usłyszałem z
    > telewizora,
    > że człowiek składa się z okoła 10 miliardów komórek a w każdej z nich bytuje
    > 10 bakterii.
    > Konstatacja: człowiek jest restauracją, noclegownią i wychodkiem dla tego
    > "ustrojstwa".
    > Posiłek już przestał być tak smaczny.

    Nie przesadzaj - niektóre bakterie są konieczne w naszym organizmie, że
    wkleję gotowy tekst...
    http://www.naturalnamedycyna.pl/index.php?option=con
    tent&task=view&id=249
    "Ekosystem mikroflory jelitowej posiada bowiem jak każde środowisko
    naturalne zdolność powrotu do równowagi. Dość często jednak zdarza się, że
    spustoszenia wywołane chorobą są duże lub trwają zbyt długo i szybki powrót
    do eubiozy nie jest możliwy. Wówczas dysbioza trwa dłużej. To ona właśnie
    jest odpowiedzialna za przewlekające się objawy po infekcyjne. Jeżeli stan
    dysbiozy pogłębia się na przykład w wyniku stosowanych leków
    farmakologicznych, chemii spożywczej, czy niewłaściwego żywienia to
    prowadzi ona nieuchronnie do rozwoju przewlekłych dolegliwości, często
    pozornie wcale nie związanych z układem pokarmowym. Stopniowo rozwijają
    się, więc tak zwane choroby cywilizacyjne takie jak alergie, zaburzenia
    przemiany materii, miażdżyca, cukrzyca a także choroby nowotworowe.
    Powszechność ich występowania wynika z powszechności występowania
    dysbiozy."