  • Data: 2010-12-02 17:39:02
    Temat: Re: raport z budowy - czesc 2
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Gru, 15:49, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > A w asnie ze akumulacja i ch odek to na lato w letniskowym - czyli musi
    > murowany :)  Jak m wisz ze to takie atwe to moze kiedys spr buj :-)

    Nieee, wlasnie drewniany z zerowa akumulacyjnoscia! W lato wlaczasz
    klime i prawie odrazu masz mily chlodek. W zime wlaczasz ogrzewanie i
    odrazu masz ciepelko. Wychodzisz / wylaczasz / robi sie zimno w zimie
    (cieplo w lecie) - oszczedzasz sporo na ogrzewaniu / klimie w czasie
    kiedy Cie nie ma bo energia sie nie akumuluje w murach :) Moze troche
    zle to napisalem ze "letniskowy" - taki sezonowy bardziej o - w zime
    jak najbardziej tez do uzytku - szczegolnie w weekendy, jak domek w
    gorach, blisko wyciagu jakiegos mmm super sprawa :-)

    > Pierwszy raz jak wzi em kielnie do r ki to se ma o oka nie wybi em. Od
    > tamtej pory do murowania jestem zra ony :-)))))

    Ja pierwszy murek (sciana kolankowa) zrobilem krzywo jak cholera (do
    5cm odhylki na 12m - murowalem bez sznurka :P) , a to byl "mur" jak
    cholera - cala jedna warstwa porothermu - 25cm wysokosci ;-)) Ale tym
    sie nie przejmowalem bo sciana kolankowa jest u mnie od zewnatrz
    przykryta podbitka, a od wewnatrz jest dodatkowa przedscianka z KG ;-)
    Potem juz bylo duzo lepiej - szczegolnie z BK mozna murowac idealnie i
    szybko - jak sie postarasz nad pierwsza warstwa to potem nawet kielni
    za bardzo nie uzywasz tylko zwyklej pacy zebatej jak do klejenia
    plytek - rozprowadzasz szybko klej na calej powierzchni muru i tylko
    kladziesz klocki jeden za drugim :-) Kleju idzie tyle co kot naplakal
    - ja uzywalem juz pozniej pacy z zebami 2mm, co w efekcie daje "fuge"
    1mm (dopuszczalna przez producenta kleju;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.