  • Data: 2012-01-27 11:55:02
    Temat: Re: rejestrator do monitoringu
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.01.2012 20:05, Domator pisze:
    > witam macie jakieś doświadczenia odnośnie rejestratora do monitoringu do
    Tak, mam. Montowałem sam, ale postaram Ci się to opisać ze strony
    użytkownika. Musisz siebie zapytać czego potrzebujesz i absolutnie nie
    warto dopłacać za coś wiecej. Sprzęt tanieje i za parę lat się okaże że
    to była niepotrzebnie przeinwestowana zabawka. Sprzęt będzie stał,
    zakurzony, nie macany, aż do mometu gdy to co nagrał będzie trzeba
    zobaczyć. Nie ma szans, aby rozpoznać twarz z kamery która patrzy na
    podwórko. Dlaczego? Bo to PAL jest, czyli jakość taka jak ze starego
    magnetowidu. Tutaj żaden rejestrator nie pomoże, cena kamery też nie
    wiele. tzn kamera za 500zł da lepszy obraz niż ta za 100, ale nie 5 razy
    lepszy. Ja to rozwiązałem tak, że jedna kamera patrzy na teren, a druga
    (ukryta) w twarz, tak aby twarz wypełniała przynajmniej połowę kadru.
    Koledzy wspominają tutaj o kamerach HD. One dają lepszy obraz,
    zdecydowanie. nawet chińska kamerka HD(prawdziwe hd) za 300zł daje
    lepszy obraz niż kamera za 500zł pal. Tylko że taka kamerka HD
    transmituje tyle danych, ze dysk Ci się zapełni w 1 dzień. Czy te kamery
    IP które mają napisane 1.3 mpix dadzą obraz wyraźnie lepszy od PAl?
    Szczerze wątpie, gdyby tak było sprzedawcy chwalili by się filmami na YT
    a nie parametrami.
    Tak wiec kup co chcesz, różnica w rejestratorach - umowna. ja mam Apera
    - niby taka lepsza marka, a z komórki nic nie zobaczysz. Przepłaciłem
    niepotrzebnie. Pełna obsługa przez internet - to standard. Kamery za
    100zł już są całkiem całkiem, takie z wymienną optyką - to maks tego co
    dostaniesz. O kamerach z wbudowanymi diodami mam złe zdanie, bo (niewiem
    czemu akurat tylko mnie) do tych diod IR lecą muchy cmy komary, i
    właściwie kamera nagrywa bez sensu całą noc. (muchy "widzaine" są jako
    naruszenie strefu monitorowanej i uruchamia się nagrywanie)
    ToMasz