  • Data: 2010-01-28 17:40:05
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Prosze o rade osoby co juzto maja lub planuja czy jest sens. Wole ta kase
    > zainwestowac w solary do podgrzania cwu ktora wykozystuje caly rok i to
    > moze dac wieksze oszczednosci gazu w skali roku.

    Zalezy o jaki sens chodzi.
    Ja wysylajac zapytanie do chyba 3 firm - wycena plus
    planowana amortyzacja, dostawalem odpowiedz zaczynajaca
    sie mniej wiecej od slow:

    "Ze tu tylko na koszty nie mozna patrzyc itd."
    Zreszta jak otworzysz strony producentow rekuperatorow, czy wykonawcow
    na wielu stronach opisy odnosnie oplacalnosci tez rozpoczynaja sie od
    podobnych słów...

    To raczej samo za siebie mowi jezeli chodzi o oplacalnosc
    finansowa...
    Co do innych walorow nie wypowiadam sie bo sie nie znam
    i nie wiem. Ale uzasadnienie ze jak otworzysz okna to ci
    zanieczyszczone powietrze a przez wentylacje mechaniczna to jest
    cool, tez tak sobie do mnie przemawia, poniewaz z zewnatrz "zaciagasz"
    dokladnie to samo powietrze. Pewnie i mozna stosowac jakies mega
    wypasione filtry itd. ale to jest znowu dodatkowy koszt.

    Podobie sprawa wyglada z ociepleniem domu, mozna ladowac 25-30cm i wiecej
    ocieplenia na sciany, ale gdzies kiedys trafilem na analize kosztow i
    oplacalnosci
    i chyba bilans ekonomiczny na dzien dzisiejszy konczy sie przy maksymalnie
    20cm ocieplenia, powyzej juz topisz pieniadze w ociepleniu bezpowrotnie.
    Moze za 20-30 lat bedzie sie oplacalo klasc 30cm, jak ceny energii pojda w
    gore,
    dzis to wrozenie z fusow w moim przekonaniu. Ja zdecydowalem sie na 15cm na
    sciane
    i 20-25 na poddasze.

    Pzdr
    Darek