  • Data: 2017-12-24 12:36:44
    Temat: Re: rekuperatory
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 22 Dec 2017 00:51:03 -0800 (PST), Lisciasty

    > No i takie się robi właśnie :> Luna Dospela do kupienia za 2 tysiaki w sklepie.
    > Koszt produkcji pewnie z 500, reszta to podatki, marże i inne tam.
    > Co prawda jest to kiepskie, hałasuje i sterownik ma mało sterowalny,
    > ale jest.

    To mi trochę przypomina "specjalistów" snujących o wysokich kosztach pomp
    ciepła i twierdzenie, że 9kW pompa PW/GW to powinna kosztować połowę albo
    jedną trzecią obecnej ceny bo przecież klimatyzatory też będące pompami
    ciepła kosztują znacznie mniej.

    Ja uważam, że ceny pomp są "normalne" jeśli nie patrzeć na zdzierusów typu
    wiesiek czy inny burdelus a skupić się na polskich konstrukcjach pomp
    gruntowych, powietrznych panasach czy ostatnio z przytupem wchodzących na
    rynek PC PW marki LG. Jak spojrzeć na rynek, to są też tanie Meetingi, ale
    on są tak "tanie", bo zwyczajnie oszukują na mocach "nominalnych".

    Tak samo z rekuperatorami, ma być dobre i zapewniać należyte parametry,
    musi trochę pokosztować. Ludzie to by wszystko darmo chcieli, tylko jakoś
    nikt z tych "specjalistów" liczących koszty się do otwierania interesu nie
    bierze.

    --
    Pozdor
    Myjk