  • Data: 2010-01-13 19:31:10
    Temat: Re: robocizna - sens faktur
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Darek pisze:

    > Murarz zapewne nie wymuruje mi domu ktory sie zawali, stropu nie
    > wykona zeby sie zwalil na glowe i to samo tyczy sie wiezby. Kierownik
    > budowy bedzie newralgiczne punkty sam ocenial naocznie, jak poprawnosc
    > zbrojenia, poprawnosc wiezby.

    Powiedziałbym odwrotnie. Jak ci murarz źle wymuruje, to będziesz miał
    straty w kolejnych pracach (tzn. część z nich będziesz musiał jeszcze
    raz zrobić lub kombinować, jak naprawić błędy (które nie grożą
    zawaleniem, ale rysy na ścianach, pękająca glazura, strzelające szyby w
    oknach to mało przyjemne rzeczy). To samo z materiałami - beton, cegły,
    drewno na więźbę. Jak będzie problem, to wykonawca powie, że on zrobił
    dobrze, tylko materiały były trefne.

    Natomiast wykończeniówkę możesz poprawić, jak będzie źle pomalowane, to
    pomalujesz jeszcze raz - fundamentów przez to nie będziesz musiał
    jeszcze raz wylewać. A wykończeniówki i tak musisz pilnować, bo
    sprawdzić możesz tylko zrywając - patrz np. wątki o dociepleniu dachu.

    M.