  • Data: 2012-07-23 08:59:17
    Temat: Re: roslinka z piekla rodem - gorejacy krzew Mojzesza :(
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.07.2012 03:10, Piotr Molski pisze:

    > Z tego co wiem, to wlasnie od tego. Sam jestem zdziwiony, bo jedyna
    > roslina w Polsce o wlasciwosciach parzacych, o ktorej slyszalem, to
    > barszcz Sosnowskiego. Pomijajac rozne pokrzywy.

    Eeetam, pokrzywy są jak kapsiplast - to jest "parzenie" (w sensie
    wrażenia), ale nie oparzenia.

    [ciach]

    > Nie, rozumiem, ze tu wszyscy zawolani ogrodnicy. Zadna z osob, ktore
    > dotknela ta historia nie miala swiadomosci, ze tego typu rosliny
    > wystepuja w Polsce (nie liczac barszczu). A przynajmniej dwie z nich
    > bawia sie w sadzenie kwiatkow. To nie jest uczulenie na pylki, to nie
    > sa poklucia kolcami, to sa niegojace sie oparzenia drugiego stopnia. W
    > dodatku powstale bez bezposredniego kontaku z roslina (chyba).

    Szczerze powiedziawszy niezbyt chce mi się w to wierzyć.

    Pomijając jakieś wyjątkowe uczulenie...

    > Hmm, ciekawe czy takie oparzenia od roslin podlegaja tej samej
    > "kategorii prawnej" co np. spadajaca dachowka z niezabezpieczonej
    > rudery, albo gryzacy pies na czyjejs posesji.

    Raczej hodowla truskawek - w końcu są też ludzie na nie uczuleni i jak
    ktoś uczulony zerwie sobie truskawkę, co ci rośnie przy płocie...