    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rowny podzial odcinka
    Date: Sat, 22 Jun 2024 00:00:28 +0200

    W dniu 21.06.2024 o 22:45, ptoki pisze:

    > No wlasnie chodzi o to aby nie musiec liczyc i mierzyc.Gumke sie

    Nic nie musisz liczyć. Naciskasz tylko "=" i masz pozycję pierwszej
    deski, naciskasz "=" drugi raz masz pozycję 2 deski.

    > przyklada, ewentualnie rozciaga nieco i juz. Zaznacza sie tam gdzie sa
    > kreski na gumce.
    > Wada jest taka ze jak sie ma inny rozmiar podzialu to gumka po
    > narysowaniu na niej podzialek nadaje sie tylko do tej podzielnosci. No
    > ma druga strone wiec sie nada do dwu.
    >
    > A mierzenie  powoduje bledy i trza wiedziec ile tych sztachet miedzy
    > tymi konkretnymi slupkami wyjdzie.

    Mierzenie, które opisałem nie powoduje błęów.
    Na gumce i tak musisz zmierzyć i narysować.

    > Przy gumce wiadomo czy na koncu deska wyjdzie cala czy tylko pol i trza
    > by przyciac lub inaczej zacudowac.
    >
    > Taki urok slupkow nierowno rozstawionych.

    Przykład. Potrzebujesz rozstaw np. 200 cm pomiędzy początkiem pierwszej
    sztachety a końcem ostatniej sztachety. Sztacheta ma 7 cm.
    Od 200 odejmujesz szerokość sztachety, dzielisz przez ich ilość sztachet
    pomniejszoną o jeden. Od wyniku odejmujesz szerokość sztachety. 14,4(4)
    Otrzymujesz odstępy między sztachetami.
    Na kalkulatorze wpisujesz szerokość sztachety 7 "+" 14.4444 "="
    Za każdym naciśnięciem "=" masz pozycję początku następnej sztachety.

    Robert