  • Data: 2010-01-31 06:08:23
    Temat: Re: różnica w kotłach c.o. firmy De Dietrich
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    news:hk204n$lc3$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Problem polega na tym, ze Ty zastanawiasz sie o co nam chodzi a nie
    > biezesz udzialu w dyskusji. Nikt Ci nie napisal, ze jestes glupi bo
    > przeplaciles, tylko o tym, zeby dobrac kociol do potrzeb. Przypominam, ze
    > od tego zaczela sie dyskusja. A Ty na to, ze masz kociol ktory ma
    > dodatkowe funkcje z ktorych byc moze w przyszlosci bedziesz mogl
    > korzystac, tyle ze niestety kosztowal dwa razy tyle. Wybacz, to nie jest
    > rada ale widzi mi sie, bo:

    Tak, zastanawiam sie o co Wam chodzi bo cały czas rozmawiamy nad trafnoscia
    mojego wyboru. Spędziłem kilka miesięcy zastanawiając się i rozmawiąc z
    firmami instalatorskim nad optymalnym rozwiązaniem CO z CWU. Decyzja została
    podjęta i wisi MCA bo do tego co chciałem jest optymalny. Pewnie i można
    było kupić prostszy kocioł i na nim wieszać pozostałe układy w miarę jak
    zajdzie taka potrzeba, tylko że ja tego nie chciałem. Dla jednych to ma sens
    a dla innych może nie mieć, mojego zdania to nie zmieni.

    > No i tu pojawia sie wlasnie pytanie, czy pytacz ma trzy oddzielne obiegi,
    > pompe ciepla, basen, solary i siedzi w Hong Kongu? Jak siedzi to kociol
    > jest dla niego, ale nie jest mu potrzebny jezeli nie ma trzech
    > niezaleznych obiegow, pompy ciepla, solarow i nie siedzi w Hong Kongu bo
    > zona sie nie zna.

    Nie wiem gdzie siedzi autor wątku, i ile bedzie miał obiegów. Sam siedze tu
    gdzie siedzę. Ile będzie obiegów tego nie wiem, dzisiaj jest jeden a co
    będzie dalej to zobaczymy, caly system jest tak pomyślany że daje mi duże
    możliwości.

    > A przy okazji, mysle, ze ktos Ci zle doradzil robiac nawet bardziej
    > przewymiarowane grzejniki wpiete w jeden obieg z podlogowka, bo w
    > pomieszczeniu powiedzmy 15m^2 powierzchnia grzejnika podlogowego wynosi
    > 15m^2 a nie nawet przewymiarowane 2-3m^2 zwyklego grzejnika, chyba ze
    > faktycznie jest tego jakies szczegolne uzasadnienie. No ale to moje zdanie
    > ktore jak sadze po ostatnim poscie Ciebie nie interesuje bo i tak uwazasz
    > mnie za wszystko wiedzacego kretyna.

    Sądzę, że dobrze doradził. Na jakim parametrze będzie pracował Twój kocioł a
    na jakim pracuje mój? Pierwsze spostrzeżenia wskazują na bardzo niską
    temperature spalin (komin zamarzł) i długie okresy pracy z minimalną mocą.
    nawet serwis wzywałem bo mi całymi dniami moc 'zero' kocioł pokazywał mimo
    pracy palnika i kilkunastu stopni mrozu na zewnątrz.
    W pokojach są deski wiec podłogówka się średnio sprawdza. Istnieje jakieś
    prawdopodobieństwo że może to niskotemperaturowe rozwiązanie się nie
    sprawdzić i sypialnie będą niedogrzane tyle, że wstawienie rozdzielacza to
    już będzie drobnostka. Ale jeśli to zadziała, a wyliczenia to potwierdzają,
    to dom będzie ogrzewany taniej niż by był z mieszaczem.

    Gwoli ścisłości nikogo nie uważam za kretyna ale jeśli ktoś mi pisze że
    różnicą jest pomiędz kotłami sprowadza sie do "Ma min. dwa swiatelka LED pod
    obudowa" to staram się odpowiadać na podobnym poziomie.

    > Wyboru nikt Ci nie broni, ale uwielbienie nowego modelu to raczej nie jest
    > rada.

    Nie, mylisz się. Ten model uwielbiam bo "Ma min. dwa swiatelka LED pod
    obudowa"