  • Data: 2009-07-02 19:29:24
    Temat: Re: sąsiad zalewa
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 02 Jul 2009 12:53:37 +0200, waruga_e napisał(a):

    > Bo nie chcę. Poza tym nawet mnie nie poinformowano, że takowa powstaje,
    > ot któregoś dnia na budynku pojawiła się tablica informacyjna "wspólnota
    > mieszkaniowa".

    To ty marnie poinformowany jesteś :) - skoro jesteś właścicielem mieszkania
    w budynku wielorodzinnym, to z mocy ustawy należysz do wspólnoty
    mieszkaniowej. Tak więc to nie jest tak, że jak chcesz, to "się zapiszesz",
    a jak nie - to nie. Co najwyżej poproś administrację (która zarządza
    budynkiem należącym do wspólnoty na zasadzie umowy) o zapoznanie się z
    odpowiednimi przepisami prawa, bo coś tam z tym chyba nie ten teges ;)
    Jeśli zaś chodzi o sprawy "rurowe", to zwyczajowo wszystkie piony są
    zaliczane do części wspólnych i remontowane z funduszu remontowego, zaś
    odnogi pionów mależą do poszczególnych lokali i remontują je sobie
    właściciele (chyba, że wspólnota podejmie inną uchwałę)

    T.