    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ścianka działowa - możliwość przewrócenia
    Date: Fri, 4 Nov 2011 14:25:50 -0700 (PDT)

    On Nov 3, 5:39 pm, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Witam,
    >
    > Jedna z ścianek działowych na poddaszu (beton komórkowy 12cm) jest tak
    > postawiona, że z prawej strony przylega do ścianki kolankowej a z lewej
    > strony do drewnianego słupa. Ścianka jest przytwierdzona tylko do stropu. Z
    > góry ścianki jest krokiew i ścianka dotyka do tej krokwi, ale zostanie to
    > poprawione i murarze odetną 2-3 cm od góry.
    >
    > Jak skutecznie zabezpieczyć ściankę aby się nie przewróciła?
    >
    > http://img59.imageshack.us/img59/1831/p1050535ml.jpg
    >
    > Proszę o rady.

> [...]

    Dziwi mnie ze architekci takie buble produkuja.
    Sciana bedzie stac albo jesli bedzie ciezka (np. z pelnej cegly) albo
    jak bedzie sie czegos trzymac (sciana prostopadla, komin itp).

    Sciana z porothermu czy ytonga nie jest ciezka do tego klej czy
    zaprawa w porothermie sie nie ma czego trzymac (lana cienko) i trzeba
    by ja do czegos kotwic. Tyle ze do drewna sie nie da bo drewno pracuje
    i sciana popeka.

    Kurcze takie projekty kupujecie a potem trzeba sie glowic ak te
    scianki postawic zeby staly.
    Trzeba pojsc do architekta ktory to wyplodzil i poprosic o naprawe
    bubla...