    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sluzebnosc drogi - prosba o porade
    Date: Wed, 18 Mar 2009 22:09:25 -0000

    > zapis w akcie tyczacy sie poprzednich wlascicieli
    > "...są włascicielami na zasadzie ustawowej
    > wspolnosci majatkowej, nieruchomosci polozonej w X stanowiaca
    > niezabudowana
    > dzialke oznaczona numerem XYZ"
    > oraz
    > ... XXX zapewniaja ze przedmiotowa nieruchomosc stanowiaca
    > dzialke oznaczona numerem XYZ.... ma dostep do drogi publicznej ..."

    na poczatek przeczytaj sobie to:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/zakup;nieruchomosci;a;dostep;do;drogi,208,0,317
    648.html

    po drugie jestes w o tyle dobrej sytuacji ze sprzedawca i wlasciciel
    gruntu na ktorym miala by zostac ustanowiona sluzebnosc, sa blisko
    spokrewnieni,
    a przypuszczam, ze matka bedzie chciala uniknac konsekwencji prawnych dla
    corki.

    Jezeli masz zapis w akcie notarialnym jak powyzej mysle, ze moze to byc
    bardzo dobra podstawa do zastraszenia córki a tym samym naklonienia matki
    do ustanowienia drogi koniecznej. Ty najwyzej poniesiesz jakies oplaty
    urzedowe.

    Moim zdaniem ten zapis swiadczy o probie wyludzenia pieniedzy i o oszustwie,
    poniewaz oswiadczenie to zlozyli przed notariuszem.

    Nie wiem jaka jest wartosc
    dzialki, ale jezeli w gre wchodzi doplata 10tys zlotych to moze jednak warto
    odrazu postawic sprawe na ostrzu noza i twardo domagac sie swojego.
    Jednak przed takim krokiem mysle, ze powinienes sie skonsultowac z
    prawnikiem,
    czy jest prawda to co napisalem powyzej. Poniewaz jezeli nie uda Ci sie ich
    zastraszyc i nie wygrasz sprawy, wtedy cena w odwecie moze z 10tys wzrosnac
    np.
    do 15. Jeszcze raz radze Ci zadac to pytanie na grupie prawnej, zamiesc tam
    dokladnie
    te zapisy, ktore tu przytoczyles a ponadto udaj sie do prawnika. To co ja
    napisalem, to
    tylko gdybanie i co mnie sie wydaje.

    Pozdrawiam
    Darek