  • Data: 2015-03-05 08:12:54
    Temat: Re: sok zasładzany czy nie?
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    >Komuś to się opłaca, jeśli spady skupują nawet za 10 gr/kg? Przecież
    >transport będzie kosztować dużo więcej, owoce zajmują masę miejsca.

    Z koncetratu sie oplaca bo odtworzenie z niego soku jest latwiejsze (i tansze) niz
    linia
    produkcyjna z calymi jablkami. Ale koncetrat tez ma swoja cene wiec jego duze partie
    plyna kontenerami z dalekiej, ale tanszej Azji.
    Z calych jablek tworza lokalni wytworcy - np. Sloneczna Tlocznia, do ktorej linka dal
    Kris
    i oni tworza rzeczywiscie z jablek polskich, ale wcale niekoniecznie z okolicznych
    sadow,
    wiec tez woza. Nieskazitelnie piekne jablka z holenderskich upraw do polskich
    hurtowni tez woza.

    Ale co tam wozenie jablek, a co powiesz na wozenie.. lodu? Oto przyklad - ide w nocy
    na
    pobliskiego Statoila, bo na imprezie zabraklo lodu a lodowka nie wyrabia :) Kupuje
    pare kilo
    zafoliowanego, kostkowanego lodu. Z tylu widze napis: wyprodukowano w zakladzie
    jakims tam, Gdansk.
    Tyle, ze ja sie bawie na drugim koncu Polski.... ale nie ma sie co dziwic, wozi sie
    przeciez cale
    tiry wody - zapetowanych, groszowych w produkcji - rowniez za granice.