    Subject: Re: solarnicy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 16 Apr 2017 13:14:04 +0200

    W dniu 2017-04-15 o 23:43, Lisciasty pisze:
    > Ale to za 40k pokrywa nie tylko grzanie, ale całą resztę + produkuje
    > nadmiar, który sprzedajesz.
    >
    > L.

    Niczego nie sprzedajesz tylko pakujesz w sieć, a odebrać możesz do
    swoich potrzeb tylko 80% tego co oddasz do sieci.

    Wszystko to pod warunkiem, że spełnisz szereg wymagań i Zakład
    Energetyczny będzie chciał sprzedawać Twoją energię.

    Niby ZE ma obowiązek odbierania nadwyżek energii od obywatela, bo takie
    jest obecnie prawo, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Postawią
    Ci takie warunki, że będzie to dla Ciebie nieopłacalne. Poza tym, aby w
    ten sposób produkować, oddawać do sieci w celu późniejszego odbioru
    energii elektrycznej bez dokupowania to musiałbyś zainwestować co
    najmniej 80-100 tys. zł w instalację fotowoltaiczną.

    Za takie pieniądze to możesz kupić tyle gazu czy prądu, że starczy to na
    kilkadziesiąt lat.

    Prawda jest taka, że w naszym klimacie instalacje fotowoltaiczne są
    nieopłacalne.

    Osobiście wolałbym zainwestować te pieniądze w interes np. kupno
    mieszkania pod wynajem by mieć ogrzewanie swojego domu za darmo.