    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: solary - pytanie
    Date: Tue, 22 Sep 2009 07:41:06 +0200

    news:h98vap$sk7$1@news.interia.pl...

    > Grzejac pradem wode.
    To wiele tłumaczy

    > Masz cyrkulacje i piecioosobowa rodzine?
    Nie nie mam. 4 osoby i brak cyrkulacji.

    > Rachunki mojego sasiada za gaz latem na grzanie CWU to ok. 150zl, rodzina
    > 4 osoby.
    Myślę, że jak ktoś chce wydać i 500zł to nie będzie przeszkód. Tylko po co?
    Napisałem gdzieś powyżej, że płacę 80zł i tyle jest. Sąsiad płaci 150zł i
    tez jest pięknie. Ale nie mów, że jeśli ktoś płaci mniej to jest bzdura
    tylko dla tego ponieważ on płaci 150. Nie zamierzam się na ten temat dalej
    spierać tym bardziej że piszesz o doświadczeniach sąsiada a nie swoich.

> [...]
    > energi? Jakie wyczytales nadzwyczajne dzialania producenta o ktorych tu
    > nie pisalismy? Rurki heat pipe? A robi ktos jeszcze cos innego
    > prozniowego?? Napisano przeciez o wylaczeniu awaryjnym zestawu jak woda w
    > zasobniku przekroczy 90 stopni. Co Twoim zdaniem dzieje sie w kolektorze
    > jak pompa przestaje pracowac w ciagu slonecznego dnia?? Czy nie pisalem,
    > ze naczynie wzbiorcze skompensuje przegrzanie glikolu a ten odparuje?
    > Nawet Marek pisal o automatyce chlodzacej w nocy a Ty nadal chcesz
    > przejmowac sie nieistotnymi rzeczami, ktore juz dawno ktos rozwiazal.

    napisze to jeszcze raz i ostatni. Problem przegrzewania nie jest problemem
    drugorzędnym dla jakiegokolwiek układu.
    W tym wypadku Ulrich zastosował szereg zabezpieczeń abyś Ty czy też sąsiad
    nie musiał się tym martwić.
    To że Tobie czy też sąsiadowi rozwiązano ten problem to nie znaczy że ten
    problem nie istnieje w ogóle. Problem jest tylko opanowany ale nie przestał
    istnieć.

    Polecam forum Muratora. Zobacz co twój kolektor może zrobić dla Ciebie.
    np. ten wątek -
    http://forum.muratordom.pl/jak-to-sie-robi-czyli-buf
    or-ciepla,t89352.htm?highlight=w%EA%BFownica