  • Data: 2009-03-03 15:46:10
    Temat: Re: spieprzona izolacja pozioma piwnic / problemy
    Od: "tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    More#530894802137...

    > cienko to widzę, prawdopodobnie zawsze Ci będzie zamakać
    >
    > radzę poważnie podejść do tematu i niech ten, kto źle zrobił poprawi
    > na swój koszt
    >
    > miałem kilka taki sytuacji, odpuściłem i teraz b. żałuję - inwestor,
    > jak widzi, że dom mu rośnie, kieruje się emocjami, a tu trzeba być
    > twardym
    >
    > pozdrawiam
    > Witek
    Ja zas cienko to widze, z tego co pislal Kane to on sam malowal sciany jakims
    czarnym tyle ze firmowym mazidlem a na domiar zabezpieczyl te powloke
    bitumiczna folia kubelkowa "przed gleba". W tej sytuacji woda opadowa z uwagi
    na ujemny spadek terenu spowodowany niezagesczeniem gruntu zasypowego wokol
    scian, zatem pod malym ale cisnieniem, spoko mogla dostac sie do srodka przez
    nieszczelnosci na styku tej powlokowej izolacji pionowej z pozioma. Nie ma
    sily aby dokladnie domalowac styk warstwy izolacji szczegolnie na styku z
    pozioma gdzi najczesciej zbiera sie nie tylko gruz ale nawet drobne ziarna
    piasku moga skutecznie uniemozliwic wlasciwe uszczelnienie tego styku. Dlatego
    ja prefaruje izolowanie scian termozgrzewalna papa; wtedy nastepuje zgrzanie
    tej izolacji pionowej z pozioma i te problemy nie maja prawa zaistniec.
    Oczywiscie gdybam no bo przecie tego nie widzialem ale jest to bardzo
    prawdopodobna przyczyna tego zawilgocenia gdyz woda mogla przedostac sie przez
    mur powyzej poziomu izolacji poziomej, ktora moze byc wykonana poprawnie.
    Reasumujac, moze nie bedzie tak zle; jesli odpowiednio zabezpieczy sie
    mozliwosc dostawania sie wody opadowej niejako po scianie, przez szczeline
    pomiedzy folia a izolacja, to to zjawisko nie nastapi.
    Ale jesli ja mialbym ten problem to niestety poswiecilbym te dwa tygodnie
    sciany odcinkami odkopal i jeszcze raz ale juz papa wykonalbym niezniszczalna
    i szczelna szczegolnie na dole, izolacje pionowa. A przy okazji zamiast folii
    kubelkowej wstawilbym tam 5 cm styropianu jednostronnie metalizowanego i bez
    zadnych folii normalnie wykop zasypal dbajac tylko o jego dobre zagesczenie.
    Pzdr.