    From: M <M...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: styropian
    Date: Tue, 01 Dec 2009 21:08:47 +0100

    Tornad pisze:
    > punkt
    > przed
    > w temperaturze bliskiej temperaturze punktu rosy. Formalnie wykraplania
    > jeszcze nie ma ale nastepuje koncentracja pary wodnej, jakos tak.

    > Ok Twoje obliczenia nazwijmy je szkolne lub akademickie sa poprawne. I ja to
    > rozumiem. Ale sam widzisz, ze trzeba az 14 cm styropianu. A moze wystarczyloby
    > 4 lub 5 cm? I klejenie na placki lub zastosowanie styro ryflowanego? Nie wiem

    Niestety nie wiesz, bo nie znasz przepisów. Dla 4-5cm musisz dać jeszcze
    ponad 100cm ceramiki i jeszcze ci zabraknie, by móc w takim domu
    mieszkać (zgodnie z przepisami musisz mieć U=0.3W/m^2K).

    Dla 4-5cm to już rzeczywiście zostaje tylko szczelina wentylacyjna.

    > dlaczego znakomita wiekszosc nie tylko tu piszacych, uwaza za jedynie sluszny
    > przedlozony przez Ciebie schemat i jak ognia styropian, boicie sie tej
    > szczeliny wentylacyjnej.
    > Jak masz tablice to przelicz jaka grubosc styropianu nalezy nalozyc na te
    > sciane aby w tym przykladzie wystapil punkt rosy na styku tych dwu osrodkow.

    > Tyle, ze ja proponuje wilgotnosc okolo 60 procent bo przy zalozonej przez
    > Ciebie 50 procentach, smarki mi w nosie zasychaja. Na oko wyjdzie 3 razy

    http://en.wikipedia.org/wiki/Humidity#Recommendation
    s_for_comfort
    Recommendations for comfort

    Humans control their body temperature mainly by sweating and shivering.
    The United States Environmental Protection Agency cites the ASHRAE
    Standard 55-1992 Thermal Environmental Conditions for Human Occupancy,
    which recommends keeping relative humidity between 30% and 60%, with
    below 50% preferred to control dust mites. At high humidity sweating is
    less effective so we feel hotter; thus the desire to remove humidity
    from air with air conditioning in the summer. In the winter, heating
    cold outdoor air can decrease indoor relative humidity levels to below
    30%, leading to discomfort such as dry skin and excessive thirst.

    60% to górna granica i w dodatku roztocza w niej świetnie żyją. Czyli
    znowu się mylisz.

    M.