    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: szklo wodne - izolacja findamentów
    Date: Wed, 23 May 2012 20:52:46 +0200

    Dnia 23-05-2012 o 11:57:01 purol <p...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > 1Czy mogę użyć szkła wodnego do zaizolowania fundamentów ?
    Nie, są lepsze środki do tego, np dysperbit.

    > 2Czy mogę użyć szkła wodnego do iniekcji ?
    A masz pewność że zadziała jak oryginalny środek? Nie?
    to zastosuj to co trzeba, inekcja to trochę roboty jest i szkoda ją
    zmarnować.

    > Dom ok 100 lat , podpiwniczony - wilgoć na ścianach wewnętrznych w
    > piwnicy ,
    > do tego szpary w cegłach - przy bardzo dużych opadach mam małe kałuże w
    > piwnicy.
    To aby zrobić izolację musisz mieć dostęp do ścian od zewn, szpary
    uzupełnić
    i wyrównać, jak zaprawa zwiąże to dopiero dysperbit, potem na niego
    przykleić
    styropian posadzkowy na to folia kubełkowa, na dole na poziomie ław drenaż.
    Aby to zrobić musisz odkopać dom aż do ławy, tylko pamiętaj że nie wolno
    całej
    ściany na raz bo jak się dostyanie woda i ławę podmyje to ci ona ucieknie
    i runie ci
    cała ściana a nawet dom, odkopuje się fragmentami nie większymi niż 1 do
    2m.

    > Pojawiająca się wilgoć/grzyb w mieszkaniach nad podpiwniczoną częścią w
    > okresie zimowym( przemarznięte ściany , skraplanie się wody , problem z
    > utrzymaniem odpowiedniej temp wewnątrz spowodowane brakiem ocieplenia co
    > automatycznie powoduje problem z wentylacją )
    Normalne :(

    > Mam zamiar ocieplić budynek z zewnątrz styropianem 10cm ale chciałbym
    > również
    > odciąć fundamenty od wilgoci.
    To albo inekcja albo blacha ale to droga impreza.

    > Nie stać mnie na styrodur ( ocieplenie fundamentów ) i firme zajmującą
    > się
    > iniekcją ( izolacja pozioma ).
    Zwykły styro wystarczy.

    > Planuje ( poza ociepleniem budynku z zewnątrz )odkopać fundamenty
    > oczyścić
    > ,zagruntować, zaizolować i ocieplić ( np styropian EPS 100 + siatka i
    > klej do
    > siatki
    Klej i siatka pod ziemią nic nie dają, lepiej styro zabezpieczy folia
    kubełkowa,
    poza tym robi ona szczelinę wentylacyjną.

    > ze szkłem wodnym lub po ociepleniu fundamentów styro EPS 100 +
    Daj sobie spokój z tym szkłem wodnym, są lepsze środki od niego,
    szkło wodne to się używało w latach 70 jak nic innego nie było.

    > siatka +
    > klej posmarować to dysperbitem ).
    > Co do iniekcji - znalazłem na internecie opinie że można ją zrobić szkłem
    > wodnym. Wiercę 2 rzędy otworów co 10cm pod kątem i zamiast specjalnego
    > preparatu do iniekcji ( 400zł 10L w castoramie ) , wlewam w otwory szkło
    Ja bym nie ryzykował, te 10l pewnie starczy na cały dom, jak to zrobisz
    dobrze
    to masz spokój, a tak to masz ryzyko że znowu będziesz musiał wszystko
    powtarzać i koszty będą w sumie większe.

    --
    Pozdr
    JanuszK