  • 1. Data: 2012-05-23 11:57:01
    Temat: szklo wodne - izolacja findamentów
    Od: " purol" <p...@N...gazeta.pl>

    1Czy mogę użyć szkła wodnego do zaizolowania fundamentów ?
    2Czy mogę użyć szkła wodnego do iniekcji ?
    Dom ok 100 lat , podpiwniczony - wilgoć na ścianach wewnętrznych w piwnicy ,
    do tego szpary w cegłach - przy bardzo dużych opadach mam małe kałuże w piwnicy.
    Pojawiająca się wilgoć/grzyb w mieszkaniach nad podpiwniczoną częścią w
    okresie zimowym( przemarznięte ściany , skraplanie się wody , problem z
    utrzymaniem odpowiedniej temp wewnątrz spowodowane brakiem ocieplenia co
    automatycznie powoduje problem z wentylacją )

    Mam zamiar ocieplić budynek z zewnątrz styropianem 10cm ale chciałbym również
    odciąć fundamenty od wilgoci.

    Nie stać mnie na styrodur ( ocieplenie fundamentów ) i firme zajmującą się
    iniekcją ( izolacja pozioma ).
    Planuje ( poza ociepleniem budynku z zewnątrz )odkopać fundamenty oczyścić
    ,zagruntować, zaizolować i ocieplić ( np styropian EPS 100 + siatka i klej do
    siatki ze szkłem wodnym lub po ociepleniu fundamentów styro EPS 100 + siatka +
    klej posmarować to dysperbitem ).
    Co do iniekcji - znalazłem na internecie opinie że można ją zrobić szkłem
    wodnym. Wiercę 2 rzędy otworów co 10cm pod kątem i zamiast specjalnego
    preparatu do iniekcji ( 400zł 10L w castoramie ) , wlewam w otwory szkło
    wodne. 3.Czy jest jakaś konkretna różnica między szkłem sodowym a potasowym ?
    4.Szkło wodne można dodawać do betonu jak i do kleju siatka/styropian ?

    Wiem ze to trochę amatorka ale prosiłbym o odpowiedzi na moje pytania.

  • 2. Data: 2012-05-23 13:28:51
    Temat: Re: szklo wodne - izolacja findamentów
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > potasowym ?
    > 4.Szkło wodne można dodawać do betonu jak i do kleju siatka/styropian ?

    Ja usiebie w nowym domu mam EPS100 + siadka klej i smarowidło czarne, całą
    piwnice
    u mnie jest ok, ale porządnie zasmarowane, nawet nie tyle co ściany ale sam
    styro, połaczone z papa przy fundamencie, mimo wysokich wod gruntowych
    narazie jest ok, ale ten styro może nasiąknąć. Jest jeszcze taki styro
    tanszy od sturoduru niebieski.

    Szkło wodne sprawdza się z betonem, z cegłą niestety nie za bardzo (robiłem
    testy), zresztą sam zrobić mozesz
    nawiercic cegły i zamoczyć trochę w wodzie i patrzeć jak będzie piło

    najlepszy bedzie do tego ester etylowy kwasu krzemowego.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-05-23 19:31:16
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Co do iniekcji - znalazłem na internecie opinie że można ją zrobić szkłem
    > wodnym. Wiercę 2 rzędy otworów co 10cm pod kątem i zamiast specjalnego
    > preparatu do iniekcji ( 400zł 10L w castoramie ) ,

    możesz podać nazwę tego preparatu?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-05-23 20:52:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-05-2012 o 11:57:01 purol <p...@n...gazeta.pl> napisał(a):

    > 1Czy mogę użyć szkła wodnego do zaizolowania fundamentów ?
    Nie, są lepsze środki do tego, np dysperbit.

    > 2Czy mogę użyć szkła wodnego do iniekcji ?
    A masz pewność że zadziała jak oryginalny środek? Nie?
    to zastosuj to co trzeba, inekcja to trochę roboty jest i szkoda ją
    zmarnować.

    > Dom ok 100 lat , podpiwniczony - wilgoć na ścianach wewnętrznych w
    > piwnicy ,
    > do tego szpary w cegłach - przy bardzo dużych opadach mam małe kałuże w
    > piwnicy.
    To aby zrobić izolację musisz mieć dostęp do ścian od zewn, szpary
    uzupełnić
    i wyrównać, jak zaprawa zwiąże to dopiero dysperbit, potem na niego
    przykleić
    styropian posadzkowy na to folia kubełkowa, na dole na poziomie ław drenaż.
    Aby to zrobić musisz odkopać dom aż do ławy, tylko pamiętaj że nie wolno
    całej
    ściany na raz bo jak się dostyanie woda i ławę podmyje to ci ona ucieknie
    i runie ci
    cała ściana a nawet dom, odkopuje się fragmentami nie większymi niż 1 do
    2m.

> [...]
    > utrzymaniem odpowiedniej temp wewnątrz spowodowane brakiem ocieplenia co
    > automatycznie powoduje problem z wentylacją )
    Normalne :(

    > Mam zamiar ocieplić budynek z zewnątrz styropianem 10cm ale chciałbym
    > również
    > odciąć fundamenty od wilgoci.
    To albo inekcja albo blacha ale to droga impreza.

    > Nie stać mnie na styrodur ( ocieplenie fundamentów ) i firme zajmującą
    > się
    > iniekcją ( izolacja pozioma ).
    Zwykły styro wystarczy.

> [...]
    > oczyścić
    > ,zagruntować, zaizolować i ocieplić ( np styropian EPS 100 + siatka i
    Klej i siatka pod ziemią nic nie dają, lepiej styro zabezpieczy folia
    kubełkowa,
    poza tym robi ona szczelinę wentylacyjną.

    > ze szkłem wodnym lub po ociepleniu fundamentów styro EPS 100 +
    Daj sobie spokój z tym szkłem wodnym, są lepsze środki od niego,
    szkło wodne to się używało w latach 70 jak nic innego nie było.

> [...]
    > wodnym. Wiercę 2 rzędy otworów co 10cm pod kątem i zamiast specjalnego
    > preparatu do iniekcji ( 400zł 10L w castoramie ) , wlewam w otwory szkło
    Ja bym nie ryzykował, te 10l pewnie starczy na cały dom, jak to zrobisz
    dobrze
    to masz spokój, a tak to masz ryzyko że znowu będziesz musiał wszystko
    powtarzać i koszty będą w sumie większe.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-05-23 22:11:04
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    purol <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > 4.Szkło wodne można dodawać do betonu jak i do kleju siatka/styropian ?
    >
    > Wiem ze to trochę amatorka ale prosiłbym o odpowiedzi na moje pytania.

    Możesz użyć. Temat jest trudny. Najpierw tak jak napisałeś musisz zaizolować z
    zewnątrz. Bez tego się nie da. Potem musisz wysuszyć ściany. I jak będą suche
    w masie to dopiero szkło wodne. W praktyce wygląda to tak. Przed zaizolowaniem
    ścian wykop w piwnicy dziurę. Taka 20 centymetrów średnicy głęboka na 50
    centymetrów. Wsadź pół metra rury plastikowej o średnicy 15cm. Obsyp rurę i
    obserwuj czy się w niej woda nie zbiera. Jak by się zbierała to na bieżąco
    trzeba wypompowywać albo wybierać. Jak by się zbierała to jeszcze ze cztery
    takie dziury zrób w różnych miejscach piwnicy. Po tym zabiegu możesz
    przystąpić do osuszania. Samo szybko nie wyschnie, szybko to tak ze dwa lata.
    Możesz to robić jakimś osuszaczem elektrycznym. Jest jeszcze jedna metoda.
    Mało popularna chociaż bardzo skuteczna. Elektro osmoza się nazywa. Są dwa
    rodzaje. W jednym nie potrzeba zewnętrznego źródła prądu bo elektrody zrobione
    są z różnych materiałów i same prąd robią. Druga oparta na tanich elektrodach
    ale wymagająca zewnętrznego źródła prądu. Strasznie to brzmi że jakiś prąd
    podłączony do ściany. W niedużym budynku wystarczy najprostszy prostownik do
    ładowania akumulatorów. Na upartego ładowarka od wkrętarki akumulatorowej też
    będzie dobra. Przeciętnie takie osuszanie trwa ze dwa lata. Jak mur będzie
    suchy to wtedy impregnacja jakimś preparatem. Szkło wodne się nadaje ale jest
    chyba najgorsze ze wszystkich dostępnych preparatów.

  • 6. Data: 2012-05-24 09:03:12
    Od: szary <n...@x...pl>

    purol wrote:

    > ,zagruntować, zaizolować i ocieplić ( np styropian EPS 100 + siatka i klej

    Ja się nie znam ale na mó rozsądek to nie lepiej dać 3 cm XPS zamiast 10 EPS
    - jak EPS naciągnie wody (katalogowo nie ciągnie itd.) to na jedno chyba
    wyjdzie a może, nmi się wydaje, i gorzej. XPS chyab pewniejszy na gnicie.
    Ma ktoś może linka do tego zdjęcia odkopanej ściany fundamentowej po jakimś
    czasie, pomazanej ~dysperbitem i przyłożoną folią kubełkową? - sie mi gdzieś
    zapodział.

    Tu jest jakiś pomysł z grzałkami (akurat pałętał się link w zakłądkach).
    http://www.instalator.pl/index.php?option=com_conten
    t&view=article&id=3160%3Aabc-
    osuszania-budynkow-radzi-termek-grzaki-w-murze&catid
    =81%3Abiezacy-numer-abc-
    ogrzewanie&Itemid=138&lang=pl

  • 7. Data: 2012-05-24 10:14:58
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    szary <n...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    t&view=article&id=3160%3Aab
    > c-
    > osuszania-budynkow-radzi-termek-grzaki-w-murze&catid

    Dobra cena zestawu. 600 zyli za kilka pięcdziesięcio watowych grzałek i
    wtyczkę. No i oczywiście krótki czas. Taki na miarę dzisiejszych czasów. Z
    żadnego bilansu energetycznego nie wyjdą takie wyniki jak podają. A im
    wychodzą. Cud jakiś czy co?

  • 8. Data: 2012-05-24 10:26:29
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Mam podobny problem, tzn wilgoć pojawiła się na ścianie w garażu-w rogu, pod
    garażem nie mam piwnicy.
    Prawdopodobnie żle jest wykonana izolacja pionowa na którymś z fundamentów.
    Ale problem jest taki, że od jednej strony mam położoną kostkę granitową -
    byłby duży problem z jej rozebraniem, wykopoaniem itp.
    Dlatego też zastanawiałm się nad rozwiązaniem typu szkło wodne.

    Czy ktoś w mojej sytuacji moglby zasugerować coś konkretnego?

    pzdr
    mar

  • 9. Data: 2012-05-24 21:19:08
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Maj, 11:57, " purol" <p...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > 4.Szkło wodne można dodawać do betonu jak i do kleju siatka/styropian ?
    >
    > Wiem ze to trochę amatorka ale prosiłbym o odpowiedzi na moje pytania.

    Odkop fundamenty, zrob injekcje (izolacja pozioma) z zywicy epoxy
    ( Sarzyna), przy pomocy zwyklej towociarki ( pakery kupisz).
    Nastepnie wykonaj izolacje pionowa, a nastepnie otynkuj od wewnatrz
    tynkiem renowacyjnym.

  • 10. Data: 2012-05-25 16:58:48
    Od: Marek <m...@g...com>

    On May 24, 10:26 am, "Smerf" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Dlatego też zastanawiałm się nad rozwiązaniem typu szkło wodne.
    >
    > Czy ktoś w mojej sytuacji moglby zasugerować coś konkretnego?

    Firma "Koester" ma dobra zaprawe do izolacji przeciwwilgociowej od
    wewnatrz.