    Date: Sat, 30 Jul 2011 02:44:06 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: szybkie wypompowanie wody z wykopu

    Użytkownik SJS napisał:

    > Użytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:j0u9ln$gu6$...@u...news.interia.pl...

    > Obawiam się że jakoś mało obserwujesz pogodę
    > Ziemia jest tak nasiąknieta ze ta woda co widzisz jest tylko niewielką
    > częścia tego co będziesz musiał wypompować
    > Ja bym się zastanowił czy nie wstrzymać się z pompowaniem

    Jest gorzej - ziemia jest tak nasiąknięta że miejscami traci stabilność.
    Jak wypompuje wodę z wykopu a nie podeprze wykopu szalunkami
    rozpieranymi to mu w miejsce wypompowanej wody okoliczny grunt może
    wejść... Stara zasada postępowania przy zalaniu - nie wypompowywać wody
    z pustek gruntu bo parcie wody i gruntu może pokonać wytrzymałość
    przegród. Dać swobodnie wsiąknąć - czy przebijając dziurę w fundamentach
    czy organizując syfon...

    --
    Darek