  • 1. Data: 2011-07-29 12:39:19
    Temat: szybkie wypompowanie wody z wykopu
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    chciałbym szybko wypompować wodę z wykopu (zalane ławy). Posiadam dwie pompy
    zanurzeniowe, jedna o niewielkiej mocy (chyba 400W) i szybkości 6m3/h, druga
    o mocy 1100W i szybkości 14m3/h. Są to pompy marketowe, produkcji Toya, więc
    deklarowane parametry należałoby podzielić przez 2-3 aby otrzymać realne
    wartości. Wody jest dużo, szacuję, że 70-100m3.

    Pompy te mają podłączenie do węża 1calowego, 5/4'' i 3/2''. Dotychczas
    używałem węża 1'', dość wolno idzie wypompowywanie. Dlatego chciałbym zrobić
    coś aby przyspieszyć pompowanie. Pomysłów mam kilka:
    1. Dokupić wąż 3/2'' - nie mogę znaleźć, szukałem na allegro. Być może w
    sklepach ogrodniczych mają, ale nie chcę płacić kilkuset złotych, a tyle
    pewnie by kosztował 20m wąż o takiej grubości. Zresztą niewiele to poprawi
    szybkość pompowania.
    2. Kupić wąż strażacki 2''. Ale jak podłączyć? Są jakieś przejściówki? A
    może bez przejściówki, tylko założyć, owinąć drutem lub obejmą metalową? Da
    radę czy musi być przejściówka? Gdzie kupić w Warszawie?
    3. Wypożyczyć mocną pompę - koszt minimum 100zł/dobę. Wtedy w kilka godzin
    wypompuję całą wodę.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-07-29 13:48:14
    Temat: Re: szybkie wypompowanie wody z wykopu
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości grup dyskusyjnych:j0u9ln$gu6$...@u...news.interia.pl...
> [...]
    > Da radę czy musi być przejściówka? Gdzie kupić w Warszawie?
    > 3. Wypożyczyć mocną pompę - koszt minimum 100zł/dobę. Wtedy w kilka godzin

    Obawiam się że jakoś mało obserwujesz pogodę
    Ziemia jest tak nasiąknieta ze ta woda co widzisz jest tylko niewielką
    częścia tego co będziesz musiał wypompować
    Ja bym się zastanowił czy nie wstrzymać się z pompowaniem
    SJS

  • 3. Data: 2011-07-29 14:02:04
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > radę czy musi być przejściówka? Gdzie kupić w Warszawie?
    > 3. Wypożyczyć mocną pompę - koszt minimum 100zł/dobę. Wtedy w kilka godzin

    wypożycz pompę jakaś mocną, niestety obawiam się, ze to możne nic nie dać,
    u mnie tak było mogłem pompować a woda i tak napływała.
    Ostatecznie musiałem zrobić wysoką piwnce co za tym idzie
    mniej estetycznie wygląda dom, jak bym wiedział wiedział robiąc odwierty
    wcześniej, wybrałbym inny projekt.

    Z wodą nie warto wojować, jesli nie masz kanalizacji niżej niż wykop
    darować trzeba sobie. Studzienki i inne wynalazji nic nie dadzą jak woda
    gruntowa w okolicy jest wysoko.

  • 4. Data: 2011-07-29 14:30:50
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z wodą nie warto wojować, jesli nie masz kanalizacji niżej niż wykop
    > darować trzeba sobie. Studzienki i inne wynalazji nic nie dadzą jak woda

    To deszczówka. Jeśli przykładowo dzisiaj bym wypompował do zera, to jutro
    najdzie pewnie z 10-20cm wody, bo woda będzie spływać z boku do wykopu (a
    grunt silnie namoczony). Jednak jednak przez najbliższe kilka dni nie będzie
    padać, to wody nie przybędzie. Wiem, bo już to przerabiałem i udało się
    wypompować wodę z wykopu. Było względnie sucho, ale do pierwszego większego
    deszczu.

    Na poniedziałek znowu są w planach ulewy, więc całe to pompowanie może nie
    ma zupełnie sensu. Jednak nie chcę tej wody tak zostawić na długo, bo boję
    się o ławy, a raczej o grunt pod ławami.

  • 5. Data: 2011-07-29 14:37:00
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "SJS" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Obawiam się że jakoś mało obserwujesz pogodę

    Oj, obserwuję...

    > Ziemia jest tak nasiąknieta ze ta woda co widzisz jest tylko niewielką
    > częścia tego co będziesz musiał wypompować
    > Ja bym się zastanowił czy nie wstrzymać się z pompowaniem

    Ta woda którą mam nie zniknie sama, bo nie ma gdzie wsiąknąć (glina), więc
    pompować muszę. Samo pompowanie nie powinno zaszkodzić ławom (a raczej
    gruntowi pod ławami), bo woda do wykopu nie napływa od dołu (z gliny), ale z
    góry, z warstwy humusu i piasku.

  • 6. Data: 2011-07-29 17:16:59
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-29 14:39, brunet.wp pisze:
    > 3. Wypożyczyć mocną pompę - koszt minimum 100zł/dobę. Wtedy w kilka
    > godzin wypompuję całą wodę.
    Nie masz tam jakieś ochotniczej straży pożarnej? Jak się dogadasz i
    dofinansujesz lokalną instytucję, to ci pomogą, to uczynni ludzie w
    większości...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2011-07-29 17:54:18
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Kup wąż strażacki ale bez końcówek.
    Sam oplot tkaninowy z wężem z czegoś a'la gruba folia w środku.
    Widziałem takie w GS i pamiętam, że nie były drogie.
    Jak nie wiesz, gdzie kupić, to zapytaj strażaków. Może nawet sami Ci
    sprzedadzą jakiś wybrakowany kawałek.
    Druga opcja, to kup rurkę peszla w hurtowni elektrycznej.
    Peszel może być nawet lepszy, bo nie będzie się zaciskał, jak miękki wąż.
    Jacek

  • 8. Data: 2011-07-30 00:44:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik SJS napisał:

> [...]
    > częścia tego co będziesz musiał wypompować
    > Ja bym się zastanowił czy nie wstrzymać się z pompowaniem

    Jest gorzej - ziemia jest tak nasiąknięta że miejscami traci stabilność.
    Jak wypompuje wodę z wykopu a nie podeprze wykopu szalunkami
    rozpieranymi to mu w miejsce wypompowanej wody okoliczny grunt może
    wejść... Stara zasada postępowania przy zalaniu - nie wypompowywać wody
    z pustek gruntu bo parcie wody i gruntu może pokonać wytrzymałość
    przegród. Dać swobodnie wsiąknąć - czy przebijając dziurę w fundamentach
    czy organizując syfon...

    --
    Darek

  • 9. Data: 2011-07-30 08:34:47
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j0us47 >

    >Druga opcja, to kup rurkę peszla w hurtowni elektrycznej.
    > Peszel może być nawet lepszy, bo nie będzie się zaciskał, jak miękki wąż.

    To w sumie nie głupie, kupić jakiegoś arota, którego później mozna
    wykorzystać do jakiegoś przyłącza.

    --
    Gejzero

  • 10. Data: 2011-07-30 13:34:17
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j0ugic$ruh$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > pompować muszę. Samo pompowanie nie powinno zaszkodzić ławom (a raczej
    > gruntowi pod ławami), bo woda do wykopu nie napływa od dołu (z gliny), ale

    ja tam kupilem na allegro za 600 pln pompe spalinowa
    najmniejsza i najtansza
    wydajnosc 1m3/min
    juz rok dziala bez problemow i nie raz ratowala mnie i sasiadow, wydatek juz
    dawno sie zwrocil

    --
    pozdrawiam
    Andrzej