  • Data: 2016-10-30 19:11:51
    Temat: Re: szyny szukam precyzyjnej
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 30 października 2016 17:10:35 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał
    >
    > Dobra piła z dobrą tarczą tnie lekko i prosto...
    >
    > Z Twoich wypowiedzi widzę że znasz sie na rzeczy, może więc i mnie
    > poradzisz.
    > Kupiłem niedawno ręczną piłę tarczową firmy SkilSaw, oczywiście z tarczą
    > widiową 190 mm w komplecie. Jakież było moje zdziwienie kiedy tą piłą nie
    > mogłem przeciąć nawet skleiki 3mm bo sie z tarczy dymilo. Kupilem inną tanią
    > tarcze widiową mniejszej srednicy ale efekt byl taki sam.
    > Po tych niepowodzeniach zamontowałem do tej nowej pilarki starą tarczę,
> [...]
    Mam wrażenie że miałeś te tarcze zamontowane odwrotnie.
    Normalne tarcze "widiowe" tną całkiem ok.
    Te z mniejszą ilością zębów powinny ciąć wzdłóż włókien. Te tarcze maja wiecej
    miejsca między zębami na wióry.

    Te z wiekszą ilością zębów są do cięcia w poprzek włókien. dzięki temu że zębów jest
    więcej tną troche mniej agresywnie więc mniej materiału sie wyrywa.

    Te tarcze z zestawu z piłą jak i te z marketu powinny być dobre i ciąć normalnie.

    Jedyny niuans to upewnienie się że tarcza jest zamontowana zębami w dobrą stronę i
    centrycznie. Do wycentrowania tarczy czasem dodawany jest taki pierścionek który sie
    zakłada w przypadku kiedy oś jest cieńsza niż otwór w tarczy.

    Skill robi całkiem sensowne sprzęty. Takie hobbystyczne ale całkiem ok.

    Jesli masz tam 600W to powinno ciąć jak masło.

    Dla pewności przyjrzyj się zębom. Powinny być naostrzone naprzemian raz w jedną
    stronę a raz w drugą no i muszą być ostre.

    Tam nie ma magii dobrze założona i ostra tarcza musi ciąć :)