  • Data: 2009-10-09 07:09:24
    Temat: Re: tasma teflonowa czy pakuly
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości
    news:haljr2$5s3$1@inews.gazeta.pl...
    > Samodzielnie walcze z instalacja CO i wodną. Zastanawiam sie co jest
    > lepsze - tasma teflonowa czy pakuly + pasta do gwintow?
    >
    > Wiem ze nie powinno sie lutowac miedzianych rurek obok gwintow z pakulami,
    > czy tasma teflonowa jest odporna na wysoka temperature lutowania
    > (miekkiego)?
    >
    > Co daje pasta do gwintow?

    Pakuły i pasta. Pasta jest odporna na zakres teperatru jak dla lutowania
    miękkiego. Podczas lutowania elementów na zamontowanym zaworze owiń zawór
    mokrą szmatką - to go trochę zabezpieczy, podobnie z wkrętką.

    Pasta powoduje uszczelnienie i zabezpieczenie gwintu. Po 10 latach
    rozkręcisz jakbyś skręcił wczoraj.
    Na gwincie najpierw bardzo ciasno owijasz nic pakuł (wcale nie musi być jej
    dużo, ale musi być ciasno owinięta) Potem smarujesz pastą i wkręcasz do
    kształtki czy zaworu. Nie smaruj gwintu pastą przed nawinięciem pakuł!
    Pamiętaj że włókna pakuł nie mogą znaleźć się w świetle rury, zaworu itp-
    muszą być tylko na gwincie- resztki pakuł powodują szybką korozję elementów
    stalowych, zatykają pompy, filtry itd.

    Taśmę sobie odpuść, potrafi zacząć przeciekać np po roku. Jeżeli już gdzieś
    używasz - używaj tej do gazu - jest trochę grubsza i lepiej uszczelnia.
    Nić teflonowa loctite'a o której pisze Plumpi - zdecydowanie lepsza niż
    taśma, ale ja jej osobiście nie lubię- jak dla mnie nadal ma wady taśmy -
    przy cofaniu wkręconego gwintu rozwala się na włoski i do końca nie wiem czy
    w dłuższym okresie połączenie będzie szczelne.
    --
    Jackare