  • Data: 2013-04-07 22:21:59
    Temat: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5161c9e1$0$26695$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jakiej?

    Okresowe obniżanie temperatury w pomieszczeniach z grzejnikami np. w
    nocy czy podczas przebywania w pracy.
    Ale w przypadku, kiedy część instalacji to podłogówka, a dom budowany w
    systemie ciężkim (ściany z cegły, pustaka, tynk cementowo-wapienny lub
    gipsowy) takie obniżanie temperatury daje bardzo małe oszczędności,
    wprowadzając znaczne wahania temperatur.
    Niektóre sterowniki pokojowe posiadają możliwość zaprogramowania tzw.
    trybu wakacyjnego, podczas nieobecności domowników w domu. Tryb ten
    polega na tym, że w domu utrzymywana jest temperatura na poziomie 7-10
    stopni tzw. temperatura przeciwzamrożeniowa. Obniżona temperatura do
    7-10 stopni podczas nieobecności daje spore oszczędności gazu.
    Tryb wakacyjny ponadto umożliwia uruchomienie ogrzewania w określonym
    dniu o określonej godzinie, tuż przed powrotem do domu.

    > Chcę mieć możliwość sterowania temperaturą w każdym pomieszczeniu
    > oddzielnie. Nie mam też pomieszczenia wzorcowego.

    No to załóż zawory termostatyczne przy grzejnikach i wyłącz sterownik
    pokojowy.
    Możesz go używać w trybie przeciwzamrożeniowym, kiedy będziesz wyjeżdżał
    np. na narty lub obniżając temperaturę na noc.

    > Wykorzystuję też ogrzewanie słońcem (w takie dni jak dzisiaj słońce
    > podnosi mi temperaturę w pomieszczeniach południowych o ok. 2C).

    No to załóż pogodówkę :)