  • 1. Data: 2013-04-04 11:31:15
    Temat: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witam
    Mam obecnie piec co gazowy jedynie z termostatem pokojowym zalaczajacym i
    wylaczajacym piec we wszystkich pomieszczeniach.
    Mysle czy nie zastosowac termostatow grzejnikowych.
    Wstepnie spodobal mi siie np taki system :
    -
    http://www.conrad.pl/System-sterowania-ogrzewaniem-M
    AX%21.htm?websale7=conrad&ci=SHOP_AREA_37360_0812043
    m. in ze wzgledu na mozliwosc sterowania takze przez LAN/WAN
    Mysle tylko o jednej rzeczy - system ten nie ma nic co wlaczaloby i
    wylaczalo piec (jak wczesniej termostat pokojowy)
    Rozumiem wiec ze nawet jesli temperatura we wszystkich pomieszczeniach
    bedzie wieksza niz zadana - piec niestety caly czas bedzie ogrzewal obieg.
    Zastanawiam sie wiec czy jest na to jakis sposob ?
    Jesli nie ma ciekawi mnie czy ktos sprawdzal jak sie ma "ekonomicznosc"
    takiego ukladu w ktorym piec caly czas utrzymuje temperature "w rurach" a
    zamykane sa same grzejniki ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-04-04 12:38:38
    Temat: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PanAdol" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rozumiem wiec ze nawet jesli temperatura we wszystkich pomieszczeniach
    > bedzie wieksza niz zadana - piec niestety caly czas bedzie ogrzewal obieg.

    To zależy od kotła lub jego sterownika i sposobu zrobienia instalacji
    Niektóre (a może wszystkie) kotły wyłączają się gdy nie ma odbioru ciepła
    czyli wraca do nich ciepła woda i włączają ponownie dopiero po zadanym
    czasie.
    Niektóre (na pewno nie wszystkie) kotły mają czujnik który wyłącza kocioł
    gdy wszystkie grzejniki są zamknięte i wzrasta ciśnienie w instalacji.

    Dobry instalator Ci doradzi dobre rozwiązanie na podstawie posiadanego przez
    Ciebie kotła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-04-04 12:53:56
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 11:31:15 UTC+2 użytkownik PanAdol napisał:

> [...]
    >
    > Jesli nie ma ciekawi mnie czy ktos sprawdzal jak sie ma "ekonomicznosc"
    >
    > takiego ukladu w ktorym piec caly czas utrzymuje temperature "w rurach" a

    Być może, można i tak ale jeśli nie chcesz zmieniać pieca to dlaczego chcesz wyrzucać
    termostat pokojowy?
    W skrócie działa to tak - termostat piec zarządza temperaturą w obiegu.
    Termostat na grzejniku zarządza temperaturą w pomieszczeniu.
    Termostat pokojowy powinien być w pomieszczeniu "wzorcowym" tj. takim który ma mieć
    maksymalną temperaturę i w którym termostat na grzejniku jest w pełni otwarty (albo
    całkiem zdjęty).

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2013-04-04 17:19:02
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-04-04 12:53, ZbyszekZ pisze:
> [...]
    maksymalną temperaturę i w którym termostat na grzejniku jest w pełni otwarty (albo

    i co ci da ustawienie 23 stopni w jednym pokoju, jak w pokoju wzorcowym
    będzie już 24 stopnie i piec się wyłączy wcześniej?
    Pomysł przerabiałem (tzn przemyślałem, ale nie wprowadziłem w życie) -
    wstawiasz sprzęgło hydrauliczne, w jednym obiegu z niewielkim
    (kilka-kilkanaście litrów) buforem, w drugim obiegu grzejniki (pompa
    taka która wyłączy się jak nie ma obiegu). Jak nie ma poboru ciepła to i
    piec nie grzeje.
    Jak nie dasz sprzęgła to piec przejdzie w tryb awaryjny jeżeli wszystkie
    grzejniki się zamkną (przynajmniej u mnie tak jest).
    Ja na razie dałem jeden zwykły zawór termostatyczny i odkręciłem na full
    (mam jedno niedogrzane bo jeszcze nie ocieplone pomieszczenie),
    pozostałe głowice elektroniczne z biedronki za 10zł/szt. - o takie:
    http://tnij.org/u6l2 i działa to całkiem fajnie - nie ma podłączenia do
    LANu, ale za tą cenę to idealny produkt (na allegro te głowice po
    promocji w stonce chodziły po 40zł - wiem bo kupiłem w stonce i
    sprzedałem ze 120 sztuk bo tyle mieli w okolicznych biedronach :)

    Lukasz

  • 5. Data: 2013-04-04 22:24:43
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Dzieki. Nie wiedzialem ze one takie madre sa ;)
    Mam kondensacyjny wiszacy de dietrich. Przegladam wlasnie instrukcje w necie
    od wydaje mi sie mojego modelu (jutro sie upewnie) i jest tam :
    --------
    "Kocioł MCR/II wyposażony jest w zabezpieczenie przed zbyt małym przepływem
    wody przez kocioł, działające na zasadzie pomiaru temperatury. W przypadku
    gdy zmniejszy się przepływ wody przez kocioł, następuje zmniejszenie mocy
    kotła, ale kocioł może dalej pracować. Gdy różnica temperatur między
    zasilaniem c.o. i powrotem wzrośnie powyżej 45 °C lub przyrost temperatury w
    czasie jest większy niż 1 °C/ sek, kocioł wyłącza się i po czasie
    oczekiwania wynoszącym 10 minut ponownie automatycznie powraca do pracy"
    ---------
    Mysle wiec ze doloze do Niego pogodowke bo teraz brak, pokojowy termostat
    odlacze, zaloze termoglowice i bede testowal.
    >Dobry instalator Ci doradzi dobre rozwiązanie na >podstawie posiadanego
    >przez Ciebie kotła.
    Wlasnie takowego nie znam.
    Moze sprobuje de Dietrich napisac.

  • 6. Data: 2013-04-04 22:48:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

> [...]
    > który ma mieć maksymalną temperaturę i w którym termostat na
    > grzejniku jest w pełni otwarty (albo całkiem zdjęty).

    no i teraz powiedz jak zmuszisz aby w łązience na piętrze grzejniki były
    ciepłe albo aby po wietrzeniu sypialni grzejniki zagrazły je do właściwej
    temperatury :)

    Termostat pokojowy to jest dobry do instalacji w małym mieszkaniu... dla
    domu tylko sterowanie pogodowe i głowice na grzejnikach.

  • 7. Data: 2013-04-04 23:31:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PanAdol wrote:
> [...]
    > : --------
    > "Kocioł MCR/II Moze sprobuje de Dietrich napisac.

    a serwisant co ci go uruchamiał nic ci nie doradził?

    W MCR/II aby mieć sterowanie pogodowe potrzebujesz tylko czujnik
    temperatury zewnętrznej ok 120 złotych.
    Podstawowy sterownik ma proste sterowanie pogodowe w standardzie.

    IMHO MCR II to bardzo fajny kocioł w dobrej cenie z niezłymi możliwościami.

  • 8. Data: 2013-04-04 23:46:44
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > Podstawowy sterownik ma proste sterowanie pogodowe w standardzie.
    >
    > IMHO MCR II to bardzo fajny kocioł w dobrej cenie z niezłymi
    Dobrze wiedziec :) czujnik z pewnoscia zaraz dokupie.
    Z serwisantem sie nie widzialem. Budynek w stanie "deweloperskim" wyposazony
    w w/w

  • 9. Data: 2013-04-05 00:18:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PanAdol wrote:

    > Dobrze wiedziec :) czujnik z pewnoscia zaraz dokupie.
    > Z serwisantem sie nie widzialem. Budynek w stanie "deweloperskim"
    > wyposazony w w/w

    masz podbita gwarancję na kocioł na oryginalnym druku DeDietricha (taki
    sztywny karton czarno biały)?

  • 10. Data: 2013-04-05 11:07:22
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 22:48:57 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >

    > Termostat pokojowy to jest dobry do instalacji w małym mieszkaniu... dla
    >
    > domu tylko sterowanie pogodowe i głowice na grzejnikach.

    Nie doszukiwałem się co można dokupić tylko jak wykorzystać to co jest dane.

    --
    ZZ@private