    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: tulipany
    Date: Sat, 9 May 2015 14:06:01 +0200

    Pan Pszemol napisał:

    > A u mnie kwitną, ale faktycznie co rok tylko 4-5 kwiatów.
    > Bez jakichś ewolucyjnych postępów ani intensywnego namnażania.

    Moje ewolucyjnie dążyły do zaniku kwitnienia. Jeszcze ze dwa lata
    temu któremuś się zdarzyło. Tempo zagłębiania być może zależy od
    różnicy temperatur. Mają te korzonki z jakiegoś termokurczliwego
    materiału zrobione, czy cóś. Roślinka w ogóle czuła na temperatury
    -- kwiatki zamyka na chłodniejsze noce, a rano znów otwiera. Ale
    to akurat nie polega na kurczeniu, lecz na wzroście warstw komórek.

    Z tymi kwiatkami, to człek nie dojdzie, każden jeden zwyczaje ma
    inne. Krokusy odwrotnie -- te by chciały z ziemi wyleźć, pcha je
    coś ku niebu. Jak je jakaś owca nazad nie wdepce, nie pokaże im
    gdzie ich miejsce, to taki krokus może całkiem kontakt z ziemią
    zatracić i zmarnieć do imentu.

    > No to fajny pomysł. A można takie 15 letnie jeszcze wykopać?

    Póki żyją, to można. Tylko że one mogą być po tylu latach naprawdę
    głęboko. I warto to zrobić. Porządni ogrodnicy robią to co roku,
    ale dla nas flejtuchów taka doskonałość jest czymś nieosiągalnym.
    Więc co kilka lat, w ramach akcji "ratujmy tulipany, zanim całkiem
    się pogrążą".

    --
    Jarek