  • Data: 2013-02-01 14:37:12
    Temat: Re: ustawa smieciowa - kontrole! OT
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Pierdu pierdu Masti... Jak nie wiesz to nie pisz farmazonów.
    > Tydzień temu, jak co roku o tej porze, dostałem kalendarz wywozu
    > nieczystości i śmieci segregowanych oraz ponadgabarytowych. Na jednej ze
    > stron informują mnie że z dniem xxx wchodzą nowe zasady zgodnie z ustawą
    > i że radni przyjęli taki właśnie sposób wylicznia kosztów w naszej
    > gminie. Informują też, że należy pamiętać o zerwaniu starej umowy oraz
    > że nowe wyliczenia i zgłoszenie należy dokonać samemu najpóźniej do dnia
    > wejścia w życie nowych zasad.
> [...]
    Jako aktywny członek lokalnej społeczności :), pierwszy raz pojawiłem
    się na zebraniu organizowanym przez gminę, gdzie m.in. poruszany był
    temat ustawy śmieciowej. Wójt stwierdził, że rada gminy nie podjęła
    żadnej uchwały, bowiem przepisy się zmieniają/zmienią ? (Tu nie jestem
    pewny, bo kazało się, że mam całkiem atrakcyjne sąsiadki). Przymierzali
    się do ustalenia opłaty liczonej wg zgłoszonej ilości osób. Na podstawie
    zapytań cenowych/rozeznania rynku wstępnie szacują koszt wywozu śmieci
    na 10 zł niesegregowane/6 zl segregowane, choć może będzie mniej. W tym
    mają się zawierać kosze na śmieci (do tej pory dostarczane przez f-mę
    sprżatająca - teraz gminę więc nic się dla mnie nie zmienia), worki na
    segregowane (czyli jak poprzednie). Dodatkowo ma być utworzony punkt
    odbioru segregacji, jeśli by komuś było za mało worków, czy akurat miał
    komunię/chrzciny i więcej szkła się zbierze wtedy trzeba samemu dowieźć.
    Dodatkowo będą mieli obowiązek zbierać raz na jakiś czas - nie słyszałem
    na jaki - wielkie gabaryty i elektronikę.
    Do tej pory płacę 28 zł miesięcznie za pojemnik 240l odbierany raz w
    miesiącu, segregacja również raz w miesiącu bez limitu, zabraknie worków
    można jechać do zakłądu oczysczania to dadzą, bądź pakować w normalne
    worki na smieci, choć najlepiej by było widać co jest w środku.
    Prognozowany system dla mojej 3 os rodziny jest dużo bardziej opłacalny.

    Ale lepiej narzekać lub korzystać wiedzę o życiu z internetu.

    pozdrawiam
    rafał