  • Data: 2011-08-26 10:28:03
    Temat: Re: uziom pionowy - ile
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1) czy 3m szpila w grunt wystarczy dla każdego z 5 zejść? czy może warto
    > dobić jeszcze 1,5m

    bez pomiaru rezystancji nikt ci nie odpowie... wbij te 3m i pomierz,
    jeśli masz więcej, niż w projekcie, to bij dalej...

    > 2) czy jest jakiś sposób na wbicie takich szpil? wibromłota nie posiadam
    > :-), a ręcznie to raczej będzie ciężko.

    to wypożycz, bo inaczej nie da rady... ja wbijałem ręcznie dużym
    młotem, ale u mnie piasek, więc poszło w miarę gładko...

    > W hurtowni elekt. dostępne są gotowe uziomy wykonane z prętów
    > ocynkowanych fi 16pręt w elementach po 1,5 z możliwością przedłużania

    ja kupowałem takie miedziowane, ale trzeba uważać na mosiężne śruby i
    złączki, u mnie się rozpadły zanim wszystko zasypałem...
    jak za słaby uziom się okazał, to kupiłem po prostu 1,5 calową rurę
    ocynkowana w odcinkach 5m, zaklepałem na końcu i obciąłem w czubek,
    weszła gładko z drabiny opartej o ścianę...

    pozdrawiam
    s_13