  • Data: 2018-10-08 10:20:27
    Temat: Re: weekendowo
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.10.2018 16:28, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jedynym przykładem wycofania się państwa ze wszystkiego, również
    > z edukacji, jest Somalia.

    Ale debilny komentarz.
    Jakby nie było przykładów z cywilizacji łacińskiej.
    Zaraz się jeszcze dowiemy, że najlepsze na świecie uczelnie są państwowe.

    > A jak ktoś biedny, to go po prostu nie obronimy? Z nim przecież
    > wspólnej kasy nie mamy.

    Ktoś kto na wolnym rynku nie ma kasy na podatki a tym samym na własne
    utrzymanie, musi szukać pomocy u rodziny, ludzi dobrej woli, org.
    charytatywnych...
    Ludzie lubią pomagać innym i robią to nawet dziś, w czasach gdy państwo
    tak wiele im zabiera.... co dopiero gdyby kasa zostawała im w kieszeni!

    > Już jest.

    Nie jest. Ludzie umierają w kolejkach.
    System jest niewydolny, przebiurokratyzowany, za drogi ect.
    Prywatna weterynaria ma się za to świetnie.

    > Może mam jeszcze osobiście chodzić i im pomagać? Szybko bym sam
    > popadł w biedę, bo bym nie miał czasu na zarabianie pieniędzy.

    Pomoc społeczna to też sposób na dochód.

    > Daję więc część swojej wypracowanej kasy, by ktoś efektywnie jej
    > użył.

    Efektywnie! Przez pośrednika urzędnika?? ROTFL!!

    > Uważam to zresztą za bardzo dobrą (moją) inwestycję.

    Każdy może inwestować w co chce, nawet idiotycznie. Byle nie zmuszać do
    tego innych.

    > Może nawet dwa albo trzy pokolenia. Stać nas na cierpliwość.

    Was stać, frajerów nie brakuje.

    Jako
    > alternatywę mamy poruszanie się bogatych po mieście wyłącznie
    > w konwojach uzbrojonych w karabiny maszynowe.

    Bo jak się państwo nie zajmie czymś to ludzie zejdą do podziemi i będą
    się mordować - ale Ty masz zakuty łeb czerwoną propagandą.
    Póki co jasno widać, że jak się państwo przestaje zajmować czymś to temu
    czemuś wychodzi to na dobre. Jak się żyło za komuny to się pamięta jak
    to było jak się państwo zajmowało wszystkim.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info