  • Data: 2011-04-19 04:31:44
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    quent wrote:

    > Ja także piszę wprost o Twoim dziecinnym zachowaniu. Zresztą
    > powtarzasz się, nie wiem po co. Wcześniej już mi to pisałeś. Możliwe,
    > że jestem głupcem jednak na tyle rozgarniętym, żeby zrozumieć jak mi
    > to powiesz raz. Jak będziesz się ciągle powtarzał to zasilisz szeregi
    > Troli w moim KF. Zachęcam jednak do konstruktywnej krytyki, wszyscy
    > przecież jesteśmy tu po to (mimo oftopa) aby się czegoś nauczyć. No
    > chyba, że Ty tu jesteś z innego powodu.

    Wiesz dyskutować można gdy ktoś przedstawi jakieś argumenty na popracie
    swoich bzdurnych twierdzeń.

    "> No właśnie owy instynkt został zatracony, m.in. z powodu
    > wszechobecnych przymusowych ubezpieczeń."

    jak z tym dyskutować?

    przecież to głupota. Po pierwsze przymusowe jest ubezpieczenie OC... i to
    tylko w niektórych dziedzinach życia. O..C.. od odpowiedzialności cywilnej
    to ubezpieczenie jest obowiązkowe nie dla ochrony ubezpieczonego tylko dla
    ochrony ofiar, poszkodowanych przez ewentualną nieodpowiedzialność sprawcy.
    OC nie chroni od wypadków, nie chroni sprawcy przed odpowiedzialnością
    karną, ba nie chroni go nawet przed odpowiedzialnością cywilną, nie zamyka
    ofierze prawa do dochodzenia na drodze sądowej odszkodowania.

    Celem jest gwarancja że ofiara/poszkodowany otrzyma jakieś odszkodowanie za
    szkodę nie zawinioną przez niego. W jaki sposób blokuje ono instynkt
    samozachowawczy.

    Zastanówmy sie dlaczego je wprowadzono i czemu uczyniono je obowiązkowym...
    prawdopodobnie dlatego że często ofiary zostawały na lodzie. dlatego że
    nawet jakby sad zasądził ofierze odszkodowanie to mogłoby sie często okazać
    że dostanie ona go w ratach przez 30 lat po 150 zł miesięcznie.

    To co piszesz dowodzi że nie masz pojęcia o celu wprowadzania obowiązkowych
    ubezpieczeń.

    Nie jestem pewien czy chciałbyś żyć w kraju gdzie kierowcy nie sa
    ubezpieczeni OC. Nie wiem co byś powiedział gdyby jakies nastolatek (>18)
    swoim starym gratem za 500 zeta skasował by twojego merca za 1 200 000 i
    okazało by sie, że musisz sobie uzbierać nowe 1 200 000. Oczywiście w takiej
    sytuacji (brak obowiązkowego OC) ty jako pełen instynktu samozachowawczego
    zdecydował byś sie na koczowanie w domu aby przypadkiem nie stać sie ofiara
    kogoś pozbawionego IS ale też nie ubezpieczonego.