  • Data: 2011-04-19 06:25:52
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > Wiesz dyskutować można gdy ktoś przedstawi jakieś argumenty na popracie
    > swoich bzdurnych twierdzeń.

    Przede wszystkim dyskutować trzeba umieć i chcieć :-)
    Argument podałem bardzo konkretny wcześniej. Stoi jak byk i nie mam zamiaru
    karmić Twojej ignorancji i go tu cytować.

    "> No właśnie owy instynkt został zatracony, m.in. z powodu
    > wszechobecnych przymusowych ubezpieczeń."
    > jak z tym dyskutować?

    Każdy tak dyskutuje jak go na to stać, jak mu pozwala intelekt, no nie wiem
    co jeszcze.

    > OC nie chroni od wypadków, nie chroni sprawcy przed odpowiedzialnością
    > karną, ba nie chroni go nawet przed odpowiedzialnością cywilną, nie zamyka
    > ofierze prawa do dochodzenia na drodze sądowej odszkodowania.

    Truzim.

    > Celem jest gwarancja że ofiara/poszkodowany otrzyma jakieś odszkodowanie
    > za szkodę nie zawinioną przez niego. W jaki sposób blokuje ono instynkt
    > samozachowawczy.

    W taki jaki widać codziennie na naszych drogach. A o tym już było :-/

    > Zastanówmy sie dlaczego je wprowadzono i czemu uczyniono je
    > obowiązkowym... prawdopodobnie dlatego że często ofiary zostawały na
    > lodzie. dlatego że nawet jakby sad zasądził ofierze odszkodowanie to
    > mogłoby sie często okazać że dostanie ona go w ratach przez 30 lat po 150
    > zł miesięcznie.

    Case.
    Kierowca powoduje dzwon, jemu nic się nie dzieje. W drugim aucie kobieta ma
    liczne złamania i ląduje na ponad 10 dni do szpitala.
    Wyrok - 2 lata w zawiasach na rok + 2 tys grzywny.
    Ofiara dostaje z OC sprawcy 30 tys. zł odszkodowania.
    Wniosek? Sprawca nie poniósł IMO żadnej kary a co za tym idzie - nauczki.
    Efekt wychowawczy żaden.
    Gdyby okazało się, że nie ma OC łatwo sobie wyobrazić jaki byłby społeczny
    oddźwięk tego że facetowi za coś takiego komornik zajmuje np. mieszkanie.
    Powszechna świadomość wagi problemu zwiększyłaby się dramatycznie. Ludzie
    moim zdaniem wykupowaliby i tak OC ale dobrowolnie - vide stan w USA o
    którym już pisałem. I tu nie chodzi o posiadanie znaczącego IQ tylko o
    strach, ludzie muszą się zacząć bać rozpędzać do 120kmph na drogach, które
    mają ograniczenie do 50kmph.

    W innym poście piszesz, że Ci państwo ogranicza wolność ale sam się o to
    prosisz. Ja jako beneficjent tego debilnego systemu nie życzę sobie abyś
    jeździł bez pasów, abyś nie miał barierki na tarasie, abyś zimą chodził bez
    czapki na głowie - tak to będzie następny krok - jest IMO tak samo
    absurdalny jak wszystkie te które obowiązują już dziś.

    > To co piszesz dowodzi że nie masz pojęcia o celu wprowadzania
    > obowiązkowych ubezpieczeń.

    Jeśli masz na myśli Bismarcka to tamten cel został nieco (to eufemizm)
    wypaczony i to co się dzieje dziś to jakaś farsa.

    > Nie jestem pewien czy chciałbyś żyć w kraju gdzie kierowcy nie sa
    > ubezpieczeni OC.

    Ja też nie. Zwłaszcza, że o takiej opcji w ogóle (sic!!!) nie wspomniałem.

    > Nie wiem co byś powiedział gdyby jakies nastolatek (>18) swoim starym
    > gratem za 500 zeta skasował by twojego merca za 1 200 000 i okazało by
    > sie, że musisz sobie uzbierać nowe 1 200 000.

    A o AC nie słyszałeś? Dzizas! Kto ma dziś merca wartego fortunę bez
    DOBROWOLNEGO AC???