  • Data: 2015-02-03 23:30:19
    Temat: Re: wiertarka
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-03 10:50, dolniak pisze:
    > Witam.
    > Wiercilem w wielkiej plycie celmą 350W z przystawką-da się.
    > Tylko że:przyzwoite wiertlo cylindryczne kosztuje od 20 zl
    > w górę,a i tak na zbrojeniu poleci.
    > Podobnej wytrzymalości SDS kupisz za 6 zl.
    > Do wiertarki SDS nie zalożysz wiertla cylindryczego(np do metalu)
    > potrzeba przejściówki i wylącznika udaru.
    > Podsumowując:tej konkretnej nie kupuj.Pierwsze,co poleci to silnik.Lepiej kup
    solidniejszą.Najlepiej sprawdzają się dwie:
    > jedna- akumulatorowa-w biedronce byly dwubiegowe na 12V-od 2 lat używam do
    wszystkiego.

    Mam akumulatorową wiertarko-wkrętarkę Black&Decker.
    Działa od kilkunastu lat. Używam jej amatorko, najczęściej do drewna.
    Nawiercanie i wkręcanie.

    > druga-SDS używana raz na kwartal(można kupić z sąsiadem)

    Nie lubię spółek.
    Mam sporo narzędzi i niejeden mężczyzna mógłby mi pozazdrościć. :-)

    (...)

    Czy pneumatyczna młoto-wiertarka ma możliwość wyłączenia udaru?
    Dobrze jest zaczynać wiercić bez udaru, a potem go włączyć.
    Wtedy początek otworu nie jest za duży w stosunku do dalszej jego części.

    Ciężkie urządzenie będzie dla mnie kłopotliwe, bo sił w rękach coraz mniej.
    Mam wiertarkę, jeszcze radziecką, 500W z dwoma biegami, ale nie działa
    już drugi bieg i nie umiem znaleźć kogoś kto by to naprawił.
    Nawiercałam nią otwory w ścianach mieszkania, fakt trwało to długo.
    Dziś wolałabym mnie się nasilić ;-).
    Ale wtedy wytrzymywałam i obrazki wiszą. Jedną ścianę mam z cegły.
    W altance jakaś krzemowa kratówka też dała się nawiercać.
    Na podstawie tego co w tym wątku napisano, myślę że ta moja wytrzyma
    lepiej jak ta biedronkowa.

    Wszystkim dziękuje za cenne rady.

    Krycha.