    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wiertarka
    Date: Wed, 4 Feb 2015 13:47:47 +0100

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Rzecz tylko w tym, że ta Celma (ojciec też miał i chyba ma do dzisiaj)
    > jest dużo solidniejsza i lepsza niż większość tych wszystkich chińczyków,
    > które masz teraz dostępne. Więc w sumie wcale to nie jest tak, że
    > chińczykiem też się da, bo Celmą się dało...

    Dlatego nie pisałem o wytrzymałości a o mocy . W solidność tej taniej
    chińszczyzny nie wierzę dlatego do pracy ciągłej to się nie nadaje ale moc
    ma wystarczającą.

    > Jak już pisałem, kupiłem naprawdę dobre wiertło, wierciłem dobrze ponad
    > pół godziny otworek fi6 i po tej pół godzinie, miałem może nawiercone z 5
    > mm i nie bardzo chciało iść głębiej. W moim odczuciu się więc nie da,
    > chyba, że zakładamy, że taki otworek będziemy wiercić 2h. Wtedy może
    > rzeczywiście w końcu jakoś się to wykruszy wszystko i oczekiwana głębokość
    > otworu zostanie osiągnięta.

    Ja tu widzę tylko dwie możliwości albo to wiertło nie było porządne albo nie
    było udaru.

    Tym pegasusem co miał 450 W. Wierciłem w betonie 4 otwory fi 12mm
    kilkanaście centymetrów głębokości każdy... Robiłem to na trzy razy: 6, 8,
    12 za każdym razem po wywierceniu otworu musiałem chłodzić wiertarkę, ale
    mocy wystarczyło.

    Tym samym pegasusem kładłem listwy przypodłogowe w mieszkaniu z wielkiej
    płyty - kilkadziesiąt otworów fi 6 czasem szło lekko, czasem trwało długo
    ale mocy wystarczyło.

    Aha, i to wszystko jednym i tym samym wiertłem fi 6 Irwina, a później
    jeszcze cała budowa i kilka remontów. W ogóle wiertła Irwina to były
    ostatnie wiertła jakie kupiłem polecali je ludzie na tej grupie gdy
    zaczynałem budowę i wtedy je kupiłem. Budowę dawno skończyłem a wiertła mi
    służą do dziś. Do metalu czasem jakieś dokupuję ale te do betonu są nie do
    zdarcia.

    Pozdrawiam
    Ergie