  • Data: 2011-02-20 16:18:06
    Temat: Re: wiosna będzie na pewno
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ijqukj$f0u$1@news.onet.pl...

    > Refleksja taka mnie dopadla, zem sie podrapal po glowie i wygrzebal z
    > pamieci pewien artykul w jakims fachowym wydawnictwie typu "Przeglad
    > Budowlany" albo "Inzynieria i Budownictwo".
    > Niestety rzecz cala czytalem jakies 10 lat temu w czytelni pewnego
    > przedsiebiorstwa, to i nie pamietam, ani jaki to byl rocznik, ani jaki
    > numer.
    > W kazdym razie: Artykul traktowal o badaniu wplywu roslin pnacych na
    > trwalosc scian budowli. Rozrozniano tam rozne sposoby wspinania sie roslin
    > na budowle i obserwowano ich wplyw na mury w roznych wykonaniach i roznym
> [...]

    iele publikacji powiela te informacje - czasami dogłębnie ale częściej
    pobieżnie traktując temat.
    http://muratordom.pl/ogrod/rosliny-do-ogrodu/pnacza-
    pelne-zalet,128_2318.html

    http://www.pnacza.pl/wms/wmsg.php/

    http://www.pnacza.pl/wms/wmsg.php/1243112.html

    W ostatnim linku warto poczytać zwłaszcza o pnączach na ekrany
    dzwiękochłonne.

    Jest tam tabela o światłolubności pnączy.

    Pozdrawiam pogodnie

    skryba